Pizza Hut finlirar med ny svenskskapad meny av toppkocken Johan Åkerberg

Report this content

I april lanserar Pizza Hut en ny meny för hela familjen komponerad av svenske matförebilden Johan Åkerberg, parhäst med Årets Kock vinnaren Thomas Diedrichsen. Den existerande menyn har lyfts helt och hållet, från råvaror och ingredienser till sättet att presentera maten.

-  I vår nya meny så hoppas vi kunna bjuda våra gäster på en extra god smakupplevelse då vi har förhöjt smakerna och lagt till några nya favoriter på vår populära meny, säger Björn Källström, VD på Pizza Hut i Sverige.

Ett nytt inslag på menyn är två avsmakningsmenyer i storlek Medium för två till tre personer eller Large för tre till fyra personer. Avsmakningmenyerna innehåller förrätter med dipsåser, pizza samt desserter. På Pizza Hut innebär en avsmakningsmeny att maten serveras Family Style, det vill säga allt på bordet samtidigt så att alla får ta för sig av det de vill ha.

Uppdaterade favoriter och nya klassiker

Den nya menyn är inspirerad av gästernas favoriter och nya klassiker tillsammans med inspiration från gourmetköket, manifesterat i avsmakningsmenyer. Även de gamla favoriterna har genomgått förändringar in i minsta detalj, från råvaror och ingredienser till sättet att presentera maten.

Hela den nya menyn finns på www.pizzahut.se

Ny global tagline

Lanseringen av den nya menyn i Sverige sammanfaller med att Pizza Hut ändrar tagline globalt till ”Make life flavorful”. En tagline som ska stärka känslan av att Pizza Hut bidrar med bra och innovativ mat, är en plats för glädje och gemenskap samt sätter extra ”smak” på tillvaron.

För mer information, kontakta:
Björn Källström, VD Pizza Hut, telefon: 08-663 41 67 eller 070-547 74 44
mail: bjorn.kallstrom@pizzahut.se

För pressbilder, kontakta:
Annika Hammarwall, Prat PR, telefon: 070-422 97 50 mail: annika.hammarwall@prat.se

Pizza Hut omsätter cirka 185 miljoner kronor och företaget har 270 medarbetare. Pizza Hut har idag 15 restauranger i Sverige och verksamheten ägs av NRG Pizza AB. Pizza Hut är en del av Yum!Brands, världens största restaurangföretag med över 40 000 restauranger. I Yum!Brands ingår även Kentucky Fried Chicken och Taco Bell.

Taggar: