Pizza Hut öppnar i Växjö – 20-talet nya arbetstillfällen

Report this content

Den 28 januari öppnar Pizza Hut på Samarkand i Växjö. Restaurangen blir Pizza Huts 17:e i Sverige och skapar 20-talet nya arbetstillfällen i kommunen. Konkurrensen om jobben har varit hård med över 500 ansökningar.

– Växjö har med sitt attraktiva läge varit intressant för oss under en lång tid. Det är ett område med en stark framtidstro och det känns otroligt spännande att äntligen slå upp portarna här på Samarkand, säger Björn Källström, vd på Pizza Hut.

Intresset för att jobba på Pizza Hut har varit stort, över 500 ansökningar har kommit in. De flesta av de nyanställda medarbetarna har tidigare erfarenhet från restaurang- och serviceyrken. Restaurangchefen Nathalie Jansezian har tidigare arbetat som chef i restaurangbranschen och ser sin nya tjänst på Pizza Hut som en möjlighet att fortsätta utvecklas. Restaurangen är till ytan 400 kvadratmeter stor och har 124 sittplatser.

– Vi är väldigt glada över att så många vill arbeta på Pizza Hut och vi har hittills rekryterat ett 20-tal medarbetare. Gemensamt för de nyanställda är en passion för att leverera bra service och en stark vilja att utvecklas inom restaurangbranschen, säger Björn Källström, vd på Pizza Hut

Pizza Hut har funnits i Sverige sedan 1987 och är ett av världens mest välkända varumärken. Kedjan vill växa och har som mål att öppna 2-3 nya restauranger per år. Restaurangen i Växjö är kedjans 17:e etablering och inom tre år är målet att Pizza Hut ska ha 25 restauranger i Sverige.

För mer information, kontakta:
Björn Källström, vd Pizza Hut, telefon: 08-663 41 67 eller 070-547 74 44,
Mail: bjorn.kallstrom@pizzahut.se

Om Pizza Hut
Pizza Hut omsätter cirka 200 miljoner kronor och har 360 medarbetare. Pizza Hut har idag 16 restauranger i Sverige och ägs av NRG Pizza AB. Pizza Hut är en del av Yum!Brands, världens största restaurangföretag med över 41 000 restauranger. I Yum!Brands ingår även Kentucky Fried Chicken och Taco Bell.

Taggar: