Plackers deltar på Finlands största dentalmässa

Report this content

Tandläkarmässan Hammaslääkäripäivät anordnas för 80:e året i Helsingfors, 7-9 november. För Plackers är det den viktigaste platsen i Finland att möta professionen och skapa värdefulla relationer med kliniker och tandvårdspersonal.

– Vi siktar på att få en närmare relation med de större tandvårdskedjorna i Finland för att kunna anpassa vår verksamhet efter deras behov, säger Stefan Hansson, vd Plackers.

Stefan Hansson, vd Plackers

Hammaslääkäripäivät är en viktig mötesplats för Plackers att vara med på för att kunna förbättra munhälsan i Finland. Genom att möta professionen och samtala om förebyggande munvård är Plackers med i arbetet att öka kunskapen om betydelsen av mellanrumsrengöring.

– Alla är inte medvetna om att mellanrumsrengöring är det mest betydande för att motverka tandlossning och främja god munhälsa, vilket Plackers arbetar för att förändra, säger Stefan Hansson, vd Plackers.

Tandvårdskedjorna i Finland får en allt större betydelse för att främja befolkningens munhälsa och kliniker spelar en betydande roll när det kommer till rekommendation av produkter till patienterna.

– Plackers vill skapa värdefulla relationer med den finska tandvården och samtala mer om mellanrumsrengöring och hur det främjar allmänhälsan. Därför erbjuder Plackers provförpackningar till de kliniker som vill ge produktprover eller rekommendera produkterna till sina patienter.

I Plackers monter 1c6 kan besökare prata förebyggande munvård, mellanrumsrengöring, munhälsa och även ta del av mässerbjudanden.

– Vi har kampanjerbjudande på våra två nyheter Gentle Picks och Grind no more och under november har vi dessutom 10% rabatt på hela vårt sortiment, säger Stefan Hansson, vd Plackers.

Om Hammaslääkäripäivät

Hammaslääkäripäivät är Finlands största tandläkarmässa och organiseras av den finska tandvårdsföreningen Apollonia. I årets upplaga har man valt att fokusera på hur tandvården kan förbättras för människor med funktionsnedsättningar samt hur förskolor kan arbeta för att främja tandhälsan.

När: 7-9 november

Var: Messuaukio 1, 00520, Helsingfors

Mässplats: 1c6

Mer information om Hammaslääkäripäivät.

För ytterligare information:
Stefan Hansson, vd Plackers Scandinavia, tel: +46 (0)768-04 03 00, stefan@plackers.se
Magnus Sjöbäck, presskontakt, tel: +46 (0)70-445 15 99, magnus.sjoback@greatness.se

Plackers Scandinavia erbjuder produkter för bättre munvård och hälsa via tandläkarmottagningar och återförsäljare i Sverige, Norden, Baltikum och Ryssland. Företaget startades år 2001 och innehar agentur från det internationella företaget Ranir. Plackers Scandinavias huvudkontor är i Stockholm. www.plackers.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Vi siktar på att få en närmare relation med de större tandvårdskedjorna i Finland för att kunna anpassa vår verksamhet efter deras behov.
Stefan Hansson, vd Plackers