Plackers på norska apoteksmässan Farmasidagene: ”Vill väcka större intresse för mellanrumsrengöring i Norge”

Report this content

Farmasidagene i Oslo 7-8 november är den största mässan för farmaceuter i Norge. Plackers deltar för andra året och vill fortsätta föra dialog med branschen för att lyfta vikten av förebyggande munvård och få fler att inse hur viktig mellanrumsrengöring är för hälsan.

– Mun och tandvård är en av de största kategorierna på norska apotek, vilket gör Plackers arbete för att förbättra den norska folkhälsan än mer aktuellt, säger Stefan Hansson, vd Plackers.

Stefan Hansson, vd Plackers

Farmasidagene anordnas årligen av Norsk Farmasøytisk Selskap och är den största mässan för farmaceuter i Norge. Här träffar Plackers professionen direkt.

– Vår förhoppning är att fler apoteksanställda ska känna sig trygga att samtala med kunderna om förebyggande munvård och kopplingen till bättre allmänhälsa, och därigenom öka intresset för mellanrumsrengöring, säger Stefan Hansson, vd Plackers.

Norges tandvård består främst av privata aktörer, vilket gör att det finns en starkare koppling mellan tandvårdsklinikerna som rådgivare och apoteken som försäljningskanal mot patienterna. Trots att mun- och tandvård är en av de största kategorierna på norska apotek är Plackers det enda tandvårdsvarumärket som ställer ut på Farmasidagene.

– Apotekskanalen är den viktigaste för Plackers i Norge, säger Stefan Hansson, vd Plackers.

I Plackers monter 13 kan besökarna prata munhälsa och även ta del av olika provförpackningar med råd, produkter och rekommendationer.

När: 7-8 november
Var: Ullevaal stadion, Sognsveien 75 A, 0840, Oslo
Monternummer: 13

Mer information om Farmasidagene.

För ytterligare information:
Stefan Hansson, vd Plackers Scandinavia, tel: +46 (0)768-04 03 00, stefan@plackers.se
Magnus Sjöbäck, presskontakt, tel: +46 (0)70-445 15 99, magnus.sjoback@greatness.se

Plackers Scandinavia erbjuder produkter för bättre munvård och hälsa via tandläkarmottagningar och återförsäljare i Sverige, Norden, Baltikum och Ryssland. Företaget startades år 2001 och innehar agentur från det internationella företaget Ranir. Plackers Scandinavias huvudkontor är i Stockholm. www.plackers.se

Snabbfakta

Citat

Mun och tandvård är en av de största kategorierna på norska apotek, vilket gör Plackers arbete för att förbättra den norska folkhälsan än mer aktuellt.
Stefan Hansson, vd Plackers.