PLAGAZI HAR VALTS IN SOM MEDLEM I HYDROGEN EUROPE.

Plagazi AB (publ) ("Plagazi" eller "Bolaget") valdes den 25 juli 2022 av Hydrogen Europes styrelse att bli medlem i den världsledande vätgasföreningen. Medlemskapet kommer att avsevärt stärka bolagets närvaro på den europeiska marknaden för cirkulär grön vätgas och vara en inkörsport till ytterligare samarbeten, kunder, off-takers och beslutsfattare.

Hydrogen Europe främjar global koldioxidneutralitet genom att påskynda den europeiska vätgasindustrin och är för närvarande den snabbast växande föreningen i Europa. Den ledande och inflytelserika föreningen representerar europeiska företag och intressenter som är engagerade i övergången till en koldioxidneutral och cirkulär ekonomi. Föreningen representerar över 390 företag och intressenter, varav flera multinationella företag som Volvo Group, Airbus, E.ON och Siemens som är aktiva inom vätgasproduktion, transport och infrastruktur. Föreningens uppdrag är att vara vätgasindustrins spjutspets gentemot politiker och beslutsfattare för vätgasteknik och -tillämpning. Dessutom stöttar och underlättar Hydrogen Europe sina medlemmar i deras övergång till en koldioxidneutral ekonomi samtidigt som hållbara arbetstillfällen skapas och bibehålls.

“Eftersom Plagazi ständigt expanderar ser vi hur intresset för vår process ökar exponentiellt. Det är en fantastisk känsla att vårt företag och vår innovativa process har valts in av styrelsen för Hydrogen Europe. Detta beslut visar på behovet av att identifiera och framföra innovativa processer för vätgasproduktion som kan vara med och påverka samt bygga upp Europas vätgasmarknad redan i dag. Jag är övertygad om att vårt medlemskap kommer att bli en katalysator som gör att beslutsfattarna förstår att det krävs snabba åtgärder för att bygga upp vätgasmarknaden, med fokus på minskade koldioxidutsläpp och materialåtervinning, samtidigt som man behåller ett teknikoberoende tänkande." - Torsten Granberg, VD Plagazi AB (publ).

Torsten Granberg, VD Plagazi AB (publ)