PLAGAZI NY MEDLEM I DWV – DEUTSCHE WASSERSTOFF UND BRENNZTOFFZELLEN VERBAND

Plagazis medlemskap i den Tyska vätgas- och bränslecellsorganisationen stärker företagets synlighet inom landets vätgasmarknad.

Plagazi AB (publ) (“Plagazi” eller “Bolaget”) har blivit förfrågade och godkända som medlemmar i Tysklands vätgas- och bränslecellsorganisation, DWV. DWV är paraplyorganisationen för landets vätgas- och bränslecellsteknik sektor. Organisationen arbetar aktivt med att samordna intressenter och företag men även med att sprida information om teknologiska framsteg till media och politiska beslutsfattare. DWV har även nära samarbete med liknande organisationer i andra länder med målsättning att marknadsföra förnybara teknologier. Inom organisationen finns flertal starka medlemmar däribland Siemens AG, Linde AG, Vattenfall Europe Innovation GmBH och Vattenfall Europe Windkraft GmBH.

Plagazis medlemskap i DWV är otroligt viktigt för ökad synlighet och större kontaktnät inom den Tyska vätgasmarknaden. Ett av Plagazis större projekt, tillsammans med Neue Energien Premnitz utanför Berlin, kan verkligen dra nytta utav detta nya medlemskap. Intresset för vår patenterade process ökar konstant i centrala Europa, tack vare våra cirkulära, miljömässiga och finansiella fördelar, men även på grund av det stora arbete som läggs ner för att synas på marknaden.” - Torsten Granberg, VD Plagazi AB (publ)