PLAGAZI STÄRKER ORGANISATIONEN YTTERLIGARE

Ursprungligt datum: Juni 16, 2021

Efterfrågan av grön vätgas i Europa ökar exponentiellt och den senaste tidens kommersiella tillväxt i Plagazi har gjort det avgörande att expandera företagets organisation ytterligare. Av den anledningen meddelar Plagazi idag nya tillskott till sin organisation:

VP Sales UK & Denmark: Michael Engsted

Michael Engsted, även aktieägare i Plagazi, har utsetts till försäljningschef för Storbritannien och Danmark.
Michael har lång erfarenhet inom industrigas sektorn och har varit VD för AGA Gas UK. Utöver Michaels erfarenhet från AGA Gas så har Michael haft ledande positioner i olika avfallshanteringsbolag och inom den förnybara energisektorn.

Chief Project Officer: Leonard Kemper

Leonard Kemper, även aktieägare i Plagazi, har utsetts till Chief Project Officer. Leonard kommer ansvara för alla aktiva projekt. Leonard har tidigare jobbat under en längre tid för Procter & Gamble, där han var ansvarig för ett omfattande digitaliseringsprojekt för en av världens största konsumentvarumärken, Pampers. Leonard har även lett genomförandet av flertal miljardprojekt for Procter-koncernen inom upphandling, tillverkning och företagets försörjningsnätverk.

Head of Process: Jesper Eriksson

Jesper Eriksson har utsetts till Head of Process. Jesper kommer ansvara för utvecklingen av den patenterade Plagazi processen samt överse etablerandet av alla aktiva Plagazi projekt. Jesper has stor erfarenhet som ledande processingenjör från Solvina, Tetra Pak och AFRY med en utbildning som civilingenjör inom hållbar kemiteknik från Chalmers Tekniska Universitet.

IT-Manager: Pontus Tiblom

Pontus Tiblom, även aktieägare i Plagazi, har utsetts till IT-Manager. Pontus kommer ansvara för företagets IT-övergång samt överse IT-struktur och säkerhet.

Plagazi rekryterar kontinuerligt, därför rekommenderar vi att hålla utkik efter lediga tjänster under “News & Media” på Plagazis webbsida.