PLAGAZI VÄLJS UT SOM VINNARE I "DECARBONIZING OF TRANSPORT"-KATEGORIN UNDER TECH TOUR'S SUSTAINABILITY22-EVENEMANG

Tech Tour anordnade nyligen två nätverksevenemang i Duisburg och Essen, Tyskland, där många av de främsta innovatörerna inom hållbar och förnybar teknik närvarade, liksom investeringsenheter som sökte möjligheter med framväxande företag som arbetar för energiomställningen på unika och innovativa sätt.

Den 24 november deltog Plagazi i Tech Tours evenemang Sustainability22 i Essen, Tyskland, där 100 företag hade valts ut för att delta och presentera deras affärsmodeller och teknologi. Dessa företag valdes ut bland 800 sökande under en process som sträckte sig över flera månader och pitching-tillfällen.

Av denna slutgiltiga och redan mycket konkurrensutsatta grupp av 100 företag valdes Plagazi ut som vinnare inom kategorin "Decarbonizing of Transport" av Tech Tours domare och branschexperter.

Detta pris är ytterligare ett stort steg mot målet att revolutionera marknaden för grön vätgas och lösa det globala problemet med icke-återvinningsbart avfall. Plagazis patenterade process erbjuder en innovativ, cirkulär och konkurrenskraftig metod för produktion av grön vätgas, som kommer att användas för att avkarbonisera bland annat transportsektorn.

Tech Tour samlar de mest aktiva företagen och investerarna i Europa och kopplar samman dem med de mest lovande entreprenörerna för att skapa smarta partnerskap och driva innovation.

"Jag grundade Plagazi år 2008 med visionen att göra vår planet grönare. Målet var att arbeta mot en cirkulär ekonomi och öka tillgängligheten av ren energi och grön väte. Jag är oerhört stolt över att se hur vi har utvecklats och vuxit sedan starten, och särskilt under det senaste året. Dessa känslor bekräftas bara ytterligare av prestationer som att vinna detta pris från Tech Tours evenemang Sustainability22; det försäkrar oss om att vi är på rätt väg." - Torsten Granberg, VD Plagazi AB (publ)

Torsten Granberg, VD Plagazi AB (publ)