Plantagen inleder butiksoffensiv

I mars öppnar Plantagen två nya butiker, i Borås och Enebyberg. Samtidigt byggs nio butiker om enligt ett nytt butikskoncept, utformat efter kundens behov.

”Det känns roligt att inleda trädgårdssäsongen med ett utökat och bättre butiksnät. Trädgårdsintresset ökar hela tiden, och det är anledningen till att vi nu storsatsar på fler och mer kundanpassade butiker”, säger Erik Angervall, vd för Plantagen Sverige.

Ledorden för det nya butikskonceptet är inspiration och tillgänglighet.

”I de nya butikerna jobbar vi med bilder och produktmontage, som gör att kunden får en bättre uppfattning om hur produkterna ser ut i en hemmamiljö och vi har möjlighet att ge inspirerande styling-tips. Butikerna är också ombyggda så att man lättare hittar precis vad man behöver”, säger Erik Angervall.

Som Nordens ledande trädgårdshandel strävar Plantagen ständigt efter att ligga i framkant.

”Vi vill vara navet för den trädgårdsintresserade. Oavsett om man har ett behov av trädgårdsprodukter eller bara vill få inspiration och råd för växtskötsel”, säger Erik Angervall.

I varje butik finns utbildade trädgårdsmästare och löpande håller Plantagens trädgårdsskola utbildningskvällar. Plantagen har också utvecklat en app som fungerar som en personlig hjälpreda i trädgården.

”Vi jobbar hårt med att sprida trädgårdskunskapen i alla våra kanaler. En av vårens stora satsningar är den nya kundklubben. Som medlem får man personliga erbjudanden, kan delta gratis på våra trädgårdsskolor - dessutom får man bonus på alla inköp hos oss”, säger Erik Angervall.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Erik Angervall, vd, Plantagen Sverige AB, tfn: 0701 08 85 87
erik.angervall@plantagen.se

Plantagen är norra Europas största trädgårdskedja, med 41 butiker i Sverige, 58 i Norge och 10 i Finland. I Sverige har Plantagen butiker från Umeå i norr till Malmö i söder. Plantagen har ett brett utbud av växter, odling och trädgård. I sortimentet ingår allt från trädgårdsmöbler, krukor och grillar till heminredning, presentartiklar och snittblommor. Plantagen har ett brett sortiment och utbildade trädgårdsmästare i samtliga sina butiker.

Taggar:

Citat