Plantagen lanserar nordens största trädgårdstävling

”Nordens skönaste trädgårdar” pågår mellan 1 maj och 31 augusti i Sverige, Norge och Finland. Tävlingen vänder sig till hobbyodlare med syftet att sprida inspiration och sänka tröskeln för trädgårdsintresset.

”Trädgården är för många människor en fristad utan krav och med plats för lekfullhet och kreativitet. I ”Nordens skönaste trädgårdar” är vi på jakt efter de härligaste platserna, de skönaste utemiljöerna, de mest färgsprakande växterna. Vi letar stort och smått, snyggt och galet, alla är välkomna”, säger Evelina Sjögren, PR-manager på Plantagen.

Tävlingen riktar sig till hobbyodlare och går ut på att visa den egna trädgården i bilder på Plantagens tävlingssida.

”Tanken är att skapa ett forum där man kan inspireras av varandra och dela idéer. Och visa att man inte behöver vara expert för att lyckas i och njuta av trädgården”, säger Evelina Sjögren.

Under tävlingens gång utses månadsvinnare som direktkvalificerar till landsfinalerna i september. Den nordiska vinnaren koras i mitten av september och vinner 50 000 kronor i presentkort hos Plantagen (2:a pris 20 000 kronor, 3:e pris: 20 000 kronor).

Trädgårdsbarometern, framtagen i samarbete mellan Plantagen och HUI, visade de senaste trenderna enligt trädgårdsexperterna. Nu är det dags för hobbyodlarna att säga sitt.

”Det ska bli jättespännande att tillsammans med våra kunder bygga en bildbank där vem som helst kan gå in och få en inblick i vad som är stort i de nordiska trädgårdarna. Vi hoppas kunna använda delar av materialet i vår egen kommunikation och visa på livscykelperspektivet för våra produkter”, avslutar Evelina Sjögren.

Länk till tävlingssidan: www.plantagen.se/nordensskonastetradgardar

Är din redaktion intresserad av att hitta ett kul samarbete med Plantagen? Eller vil ha löpande information och bildmaterial för tävlingen ”Nordens skönaste trädgårdar”?

Vänligen kontakta:

Evelina Sjögren, PR-manager Plantagen, +46 (0)70-417 59 22, evelina.sjogren@plantagen.se

Plantagen är norra Europas största trädgårdskedja, med butiker i Norge, Sverige, Finland och Irland. Plantagen har ett brett utbud av växter, odlings- och trädgårdsprodukter. I sortimentet ingår allt från trädgårdsmöbler, krukor och grillar till heminredning, presentartiklar och snittblommor. Plantagen har utbildade trädgårdsmästare i samtliga sina butiker.

Taggar:

Citat