"Ute är ännu mera inne" hetaste trenden 2013

Rapporten Trädgårdsbarometern, framtagen i samarbete mellan HUI Research och Plantagen, identifierar ”Ute ännu mera inne ”som en av årets stora trädgårdstrender.

Inredningsboomen fortsätter ute. Nu nöjer vi oss inte med en enkel utemöbel. Vi vill inreda naturen och ha flera trädgårdsrum. Trenden märks också på att kvinnor och yngre personer är mer benägna än övriga att köpa trädgårdstjänster. 4 av 10 vill gärna ha hjälp av en trädgårdsarkitekt, vilket är fler än de som önskar få hjälp av en trädgårdsmästare - designen är viktig.

I år lanserar Plantagen tilläggstjänsten, Vi ritar dina drömmars Trädgård. Tillsammans med en trädgårdsmästare får kunden i 50 min hjälp med planering och rådgivning med sitt trädgårdsprojekt. Bokning av tid görs via plantagen.se/design På hemsidan visas också vi vilka butiker denna tjänsten finns i idag.

På topplistan över de saker vi vill investera i till trädgården kommer utemöbler som nummer 1, följt av grill men också årets nykomling trädgårdsbelysning.

Här kommer ett urval på produkter som illustrerar ”Ute är ännu mera inne”. Fler produkter finns på Plantagen.se/pressrum. Rapporten Trädgårdsbarometern kan läsas på plantagen.se/trädgårdsbarometern.

Loungegrupp Lyon NYHET! Lounggrupp med ett högre bord i UV-beständig konstrotting bestående av 1 hörnsoffa inkl dynor och 1 bord med bordsskiva i härdat glas.  Den här gruppen är lätt att underhålla. Mått i detta utförande; Soffa: 185,5,x131,5x87 cm  Bord: 70x150x65,5 cm. 9995 kr
Möbelgrupp Helsinborg i gråmålad acacia med borstad yta bestående av 1 bord och 4 konstrotting stolar. Mått bord:190x90x75cm  Mått stol: 47x51x100 cm. 7995 kr
Möbelgrupp Stockholm bestående av 1 bord i UV-beständig konstrotting med bordsskiva i härdat glas och 4 stolar i UV-beständig konstrotting. Inkl Dyna. Mått Bord: ø120x75 cm Stol: 69x60x87 cm. Den här gruppen är lätt att underhålla. 9995 kr
Solcellslampa San Remo Finns i färgerna blå och gul 49,90 kr
Gasollgrill Broil King crown 440 med 4 brännare, effekt 11,4 kW. Kraftiga grillgaller i gjutjärn. Sidobrännare i rostfritt stål effekt 2,7kW, rotisseriset.  Lock i rostfritt stål, 1 skåp med 2 dörrar. Grillyta 64x44 cm. 5995 kr

Vid frågor kring Trädgårdsbarometern eller Plantagens produkter är du välkommen att kontakta Evelina Sjögren, PR-ansvarig på Plantagen, telefon +46 70 417 59 22 eller evelina.sjogren@plantagen.se.