Våren är på väg – vi ger dig vårens och sommarens trender

Våren är på god väg i stora delar av landet och trädgårdssäsongen ligger framför oss, det uppmärksammar vi på Plantagen med att bjuda in dig till pressträff!

torsdag den 15e mars kl 10 är du välkommen till Plantagen Barkarby (Herrestavägen 20).

Vi kommer att fokusera på vårens och sommarens spännande trädgårdstrender.  Vi kommer också att presentera Trädgårdsbarometern, en rapport som kartlägger trädgårdsintresset och de kommande trädgårdstrenderna i Sverige, Norge och Finland. Rapporten har tagits fram i ett samarbete mellan HUI Research och Plantagen.

Erik Angervall, VD, Plantagen Sverige och Johanna Karlén, trädgårdsmästare, kommer att möta oss i butiken och visa exempel på vårt nya sortiment och också berätta hur vi med vår satsning på kunskap arbetar för att inspirera och utbilda våra kunder.

Bland nyheterna i vårens produktsortiment kan nämnas odlingskragar med tillhörande drivbänkar, växthus för balkongen och nya lösningar för avgränsning av gräsmattor. Möbelsortimentet har breddats med flera snygga, bekväma och praktiska loungegrupper. Till grillfantasten kan vi erbjuda ett utökat sortiment med designande kvalitetsgrillar i olika storlekar. Vi lanserar nu också våra egna märkesvaror för bland annat frö och verktyg.

Vi har också en egen studio där er fotograf kan låna delar ur vårt produktsortiment och fotografera efter eget tycke och smak.

Önskas transport till butiken avgår en chartrad buss från Vasagatan 16 ( strax nedanför hotell Terminus) kl 0930. Bussen återgår efter träffens slut, beräknad tid åter ca kl 12.

Vänligen anmäl ditt deltagande till:

Marten.westlund@solberg.se, 0739-867327 alt.

Jonas.larsson@plantagen.se, 070-108 86 68

Plantagen är norra Europas största trädgårdskedja, med 39 butiker i Sverige, 58 i Norge och 10 i Finland. I Sverige har Plantagen butiker från Umeå i norr till Malmö i söder. Plantagen har ett brett utbud av växter, odling och trädgård. I sortimentet ingår allt från trädgårdsmöbler, krukor och grillar till heminredning, presentartiklar och snittblommor. Utöver ett brett sortiment har Plantagen utbildade trädgårdsmästare i samtliga sina butiker.

Taggar: