Banbrytande arbetskultur lyfter Plantvision till topplistan igen - en av Sveriges bästa arbetsplatser 2024

Report this content

Great Place to Work har återigen lyft fram oss som en av landets ledande arbetsgivare. Det är inte bara en ärofylld plats på listan över Sveriges bästa arbetsplatser 2024™, det är även en bekräftelse på att våra medarbetare är oerhört värdefulla för oss som företag och att det är tack vare dem som vi har lyckats skapa, och utveckla, en inkluderande företagskultur där balans, gemenskap och engagemang är nyckelfaktorer.

Att hamna på listan över Sveriges bästa arbetsplatser är fantastiskt såklart och vi är definitivt i gott sällskap, men det verkligt roliga är ändå att få jobba tillsammans med dessa enastående kollegor varje dag. Det är de som gör skillnaden och tillsammans med vår företagskultur, som sätter människorna främst, tror jag att vi sticker ut som arbetsgivare. Vår resa har bara börjat och vi kan, med både stolthet och ödmjukhet, konstatera att vi inte vore någonting utan alla dessa otroligt kompetenta medarbetare,” säger Sofia Edenfeldt, CHRO på Plantvision.

Att vara en del av vårt företag är inte bara ett jobb - det är en resa av tillit, ledarskap och innovation. Vår strävan är att vara branschledande, inte bara i erbjudanden och expertis, utan också i att skapa en miljö där våra medarbetare trivs, utvecklas och inspireras. I en föränderlig omvärld har det varit ännu viktigare att kunna erbjuda trygghet och stabilitet, för såväl nya som befintliga medarbetare.

"Vi vill alltid sikta mot att vara i framkant och beyond det till och med. Att vi då, mitt i den accelererande tillväxtresa vi befinner oss i, kan erbjuda en plats där människor mår bra, motiveras och kan växa är den verkliga vinsten för oss. Den här utmärkelsen grundar sig på medarbetarnas upplevelser av oss som arbetsgivare, vår kultur och våra värderingar, vilket känns extra fint. Det här ser vi som ett kvitto på att vi är på rätt väg och den har vi för avsikt att stanna kvar – och accelerera på”, avslutar Simon Thuresson, VD för Plantvision.

Om Sveriges Bästa Arbetsplatser™ 2024

Great Place to Work® har undersökt arbetsplatskulturen för 100 miljoner medarbetare i över 150 länder, däribland Sverige. Sveriges Bästa Arbetsplatser bygger på resultatet från tusentals medarbetarenkäter i landet, där medarbetare har utvärderat sina arbetsgivare när det kommer till ledarskap, rättvisa, jämställdhet, tillit, respekt och gemenskap. Sådant som Great Place To Works trettioåriga forskning visar är avgörande för att bygga riktigt bra arbetsplatser, som är lönsamma och gynnsamma för människor och samhällen. Respondenterna har tagit ställning till 61 påståenden som sammantaget mäter hur väl organisationerna presterar inom dessa avgörande områden.

Hélène Lidman
Digital Content manager
helene.lidman@plantvision.se

Plantvision är Skandinaviens ledande konsultföretag inom förbättringar av den operativa verksamheten. Vi fokuserar på att hjälpa kunder som vill skapa mervärden genom att driva förändringsarbeten. Vi kombinerar branschkunskaper och digitalisering med expertis och ’project excellence’. Våra kunder kan förbättra sin produktivitet och flexibilitet utan att behöva kompromissa med kvaliteten och regelefterlevnaden. Vi har ett kundcentrerat och integrerat angreppsätt som hjälper dig att förändra och förbättra tillverkningsprocesser, laboratoriedrift och kvalitetsarbete. För att kunna infria detta löfte tillhandahåller vi konsulttjänster och andra professionella tjänster i kombination med marknadens mest kompletta utbud av branschledande lösningar.

Taggar: