Ny webbsida för plastinformation

PlastInformationsRådet (PIR) har nu öppnat sin nya webbsida för plastinformation. Adressen är samma som tidigare, www.plastinformation.se . Målsättningen är att den nya sidan på ett enklare och snyggare sätt skall kunna sprida information om plast och att den som söker information skall kunna hitta den här.

Den nya webbsidan kombinerar grundläggande kunskap om plast med nyheter, som visar att plast är möjligheternas material. Målgruppen är lärare och elever, och andra - som i sitt arbete eller på fritiden - vill veta mer om plast.

Beställningarna av PIRs skolmaterial Plattform ökade under 2006 med över 60 % jämfört med 2005. Detta är glädjande och innebär att runt 17 000 skolelever i åldrarna 14-16 år fick möjligheten att öka sin kunskap om plast. Plattform tar upp olika områden från tillverkning till hantering av uttjänta plastprodukter.

Kommentar PlastInformationsRådets uppgift är att sakligt och välunderbyggt informera om plaster, deras egenskaper och roll i samhället samt öka återanvändning och återvinning av plast. PlastInformationsRådet vill medverka till att skapa en helhetssyn när det gäller plast samt arbeta för att plastmaterialen utvecklas ytterligare för att möta kraven på en långsiktigt hållbar utveckling.

PlastInformationsRådet är en ideell förening som bildades 1991. Medlemmar i PlastInformationsRådet är : • Plast- & Kemiföretagen • Svensk Plastindustriförening • Teknikföretagen

PlastInformationsRådets verksamhet finansieras av intresserade och engagerade företag och sponsorer inom plastindustrin. PlastInformationsRådets verksamhet sköts av Plast- & Kemiföretagen.

För mer information kontakta Lena Lundberg PlastInformationsRådet Box 55915, Storgatan 19 SE-102 16 Stockholm tel. 08-7838188 www.plastinformation.se