PlasticsEurope presenterar sin nya webbsida!

PlasticsEuropes webbsida har fått både ett nytt utseende, samt att den har omarbetats och uppdaterats med innehåll på engelska, franska, tyska, spanska och italienska. Adressen är som tidigare www.plasticseurope.org.

För att vara öppna och tydliga har PlasticsEurope lagt ut fler broschyrer, rapporter och andra publikationer. Vidare finns ett nytt bildarkiv som erbjuder en mängd olika bilder med koppling till plastområdet och dessa är fria att ladda hem.

“Internet används allt mer som ett redskap för att leta efter information. Vi tror att det nya utseendet tillsammans med det utökade innehållet kommer att göra vår webbsida till den som Internetanvändare går till när man söker information om plast i Europa.” Detta sa Nancy Russotto, Direktör för PlasticsEurope.

Hon fortsatte “Denna sida är nu verkligen en europeisk portal som återspeglar vår paneuropeiska organisation och som ger besökarna på ett lätt sätt tillgång till information om plast på fem språk. ”

Kommentarer:

PlasticsEurope representerar plastråvarutillverkarna i Europa. Föreningen har mer än 60 medlemsföretag, vilka står för över 90 % av produktionen av plastråvara i EUs 25 medlemsländer plus Norge, Schweiz, och Turkiet. Hela plastbranschen i Europa, som även inkluderar bearbetare och maskintillverkare, sysselsätter 1,5 miljoner. Den sammanlagda omsättningen inom branschen är cirka 160 miljarder euro per år. PlasticsEurope verkar från sex decentraliserade kontor. Ett i Bryssel och fem regionala centrum i Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien och Storbritannien.

För ytterligare information kontakta: Anne Meysmans PlasticsEurope Avenue E. Van Nieuwenhuyse 4 / Box 3 B-1160 Bryssel Belgien Tel: + 32 (0)2 676 17 42 Fax: + 32 (0)2 675 39 35 anne.meysmans@plasticseurope.org

Kontakt i Sverige: Lena Lundberg PlastInformationsRådet Box 5501 114 85 Stockholm Tel: 08-783 83 88 info@plastinformation.se