• Plastikkirurggruppen/

Plastikkirurggruppen växer och rekryterar Dr Gabriella Rudbeck Wattin Plastikkirurggruppen Sabbatsbergs AB utökar lokalerna och kapaciteten

Report this content

Plastikkirurggruppen Sabbatsbergs AB, ett bolag i Teres Medical Group som är ledande i Skandinavien på plastikkirurgi, expanderar och anställer Dr Gabriella Rudbeck Wattin. Samtidigt utökar man sin lokalyta på Sabbatsbergs sjukhus och fördubblar operations- och mottagningskapaciteten.

Plastikkirurggruppen, som är en del av Skandinaviens största bolag inom plastikkirurgi, genomför varje år cirka 5 000 ingrepp. Kliniken erbjuder både estetisk plastikkirurgi, det vill säga rena skönhetsoperationer, och rekonstruktiv plastikkirurgi, det vill säga ingrepp som en följd av skador eller sjukdomar såsom ansikts- eller bröstcancer. Cirka 30 procent av det totala antalet ingrepp som görs ligger inom ramen för det vårdavtal man har med Stockholms Läns Landsting, det enda i sitt slag utanför Karolinska Universitetssjukhuset.

- Gabriella Rudbeck Wattin är en av Sveriges absolut bästa plastikkirurger så vi är självfallet glada över att hon kommer till oss. Hon är mycket erfaren och kommer att tillföra värdefull kompetens till oss inom både estetisk och rekonstruktiv kirurgi, säger Mikael Sellman, VD på Plastikkirurggruppen.

Plastikkirurggruppen har sedan 2008 vuxit med nära 50 procent. Sedan februari 2010 ägs Plastikkirurggruppen av norska Teres Medical Group, tillsammans bildar de Skandinaviens största plastikkirurgiska grupp med en omsättning på 330 miljoner norska kronor. Under 2010 räknar Plastikkirurggruppen med att omsätta cirka 35 miljoner kronor i Sverige.

- Det som lockade mig med Plastikkirurggruppen är dels koppling till Sabbatsbergs sjukhus och den patientsäkerhet som det medför och dels den höga kirurgiska kompetensnivån. De starka ägarna och deras kvalitetsfokus känns också tryggt att ha med i bagaget nu när vi ska satsa framåt och växa, säger Gabriella Rudbeck Wattin.

Gabriella Rudbeck Wattin har arbetet som plastikkirurg i 12 år och kommer senast från Akademikliniken. Hon är thorax-, transplantations- och plastikkirurg och utbildad på Karolinska Institutet, Harvard Medical School samt vid Akademiska sjukhuset i Uppsala. Hon har och utbildat sig på Universitetssjukhuset i Gent, Belgien och Universitetssjukhuset i Innsbruck, Österrike. Gabriella har också bedrivit rekonstruktiv mikrokirurgi efter cancer i ansikte och efter bröstcancer. Hon tillträder sin tjänst på Plastikkirurggruppen i juni.

För mer information vänligen kontakta:
Mikael Sellman, VD Plastikkirurggruppen på telefon: 08-615 05 50 eller
e-post: mikael.sellman@plastikkirurggruppen.se,

OM PLASTIKKIRURGGRUPPEN

Plastikkirurggruppen är en modern privat klinik för estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi. Plastikkirurggruppen grundades i mitten av 1980-talet och idag arbetar fyra plastikkirurger, två narkosläkare samt 13 sjuksköterskor, undersköterskor och receptionister på kliniken. Sedan 2003 har Plastikkirurggruppen sina lokaler på Sabbatsbergs Sjukhus. På kliniken utförs de allra flesta typer av ingrepp inom plastikkirurgi och de vanligaste skönhetsoperationerna är bröstoperationer, bukplastiker, fettsugning, ögonlock och näsplastiker. 2006 fick kliniken ett vårdavtal med Stockholms Läns Landsting vilket medför att Plastikkirurggruppen även utför rekonstruktiv plastikkirurgi, alltså medicinskt grundad plastikkirurgi. Plastikkirurggruppen ägs sedan 2010 av Teres Medical Group, som är den ledande plastikkirurgiska gruppen i Skandinavien.

Taggar: