Litfy lanserar gratis e-boktjänst!

Report this content

Litfy erbjuder tusentals gratis skönlitterära verk till bokmalar världen över.  Tjänsten som finns på www.litfy.com är gratis och lanseras snart även i iPhone, iPad och Android applikationer.  Litfys medlemmar kan då läsa böcker var de vill, när de vill och hur de vill - gratis!

Litfy.com har lanserat en gratis, molnbaserad, e-boktjänst på adressen www.litfy.com. Litfy, som initialt är i Beta, innehåller från start ett par tusen skönlitterära böcker på engelska. Antalet böcker fylls på dagligen och målet är att nå 15 000 böcker inom två månader. Litfy kommer således att innehålla alla klassiska verk – från Jane Austen, Tolstoy och Dickens till Strindberg och HC Andersen. Tjänsten är helt gratis – alla är välkomna att läsa hur många böcker de vill, när de vill. Från start finns tjänsten på nätet. I September kommer den första iPhone appen att lanseras, tätt följd av iPad och Android appar. Alla apparna kommer att också vara gratis att använda och ladda ner.

Litfy riktar sig till alla som älskar att läsa skönlitteratur och är särskilt användbar för litteraturstudenter över hela världen: gratis e-böcker bidrar till alla snåla studiebudgetar.

På litfy.com finns flera mertjänster som förenklar för läsare, studenter såväl som andra, att hantera böckerna de läser: alla böcker kan sparas i listor och man kan bokmärka böckerna. På så sätt kan läsaren återvända till exakt den sida hon sist läste på. Andra användbar funktioner är t ex att läsaren kan skriva anteckningar i marginalerna på böckerna och använda en överstrykningspenna för att markera intressanta meningar. Alla anteckningar och överstrykningar kan sparas och delas med andra, dessutom kommer all information automatiskt att synkas mellan dator, läsplatta och mobil. Besökarna på Litfy.com är välkomna att bli medlemmar, skapa en profil och därefter upprätta sina egna boklistor och få ut det mesta av Litfys tjänster. Självklart kan Litfys besökare diskutera med varandra i Litfys forum – allt från favoritböcker och boklistor till rekommendationer och studietips. Flera användbara och roliga funktioner som quizes och badges tillkommer under hösten.

I samband med Litfy's lansering pågår också en spännande tävling: ”Litfy's Great Launch Contest” med priser i form av hela fem stycken iPads. Fem lördagar i rad kommer en medlem av litfy att vinna en ny iPad2.

Loggor och pressbilder finns att hämta på www.litfy.com/new-press

Litfy finns på facebook: www.facebook.com/litfybooks

och Twitter: twitter.com/litfybooks

Litfy: “Read all the novels you want, anytime, anywhere, on any device, for free."

För mer information vänligen kontakta VD Johanna Denize 073 874 83 88 johanna@litfy.com

Taggar: