Ändring av valberedningens förslag till Platzers årsstämma 2024

Kallelsen till Platzers årsstämma 2024 tillkännagavs i ett pressmeddelande den 15 februari 2024. I pressmeddelandet redovisades valberedningens förslag till antal styrelseledamöter och till val av styrelseledamöter.

Carina Åkerstöm har meddelat valberedningen att hon avböjt nyval såsom styrelseledamot i Platzer. Valberedningen har därmed beslutat komplettera förslaget om antal styrelseledamöter. Valberedningen föreslår därför att antalet ledamöter ska vara sex (6) stycken (istället för tidigare föreslagna sju ledamöter).

Det uppdaterade förslaget till årsstämman 2024 betyder att valberedningen föreslår omval av Anders Jarl, Eric Grimlund, Ricard Robbstål, Anneli Jansson, Maximilian Hobohm och Henrik Forsberg Schoultz.

Redan avlagda poströster avseende punkt 11 gällande antal styrelseledamöter kommer inte beaktas.

Valberedningen inför årsstämman 2024 består, i enlighet med de principer som antogs vid årsstämman den 23 mars 2023, av Charlotte Hybinette (styrelseordförande), Jonas Rosman (utsedd av Länsförsäkringar Skaraborg), Hans Ljungkvist (utsedd av Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän) och Fabian Hielte (utsedd av Neudi & C:o). Fabian Hielte har varit valberedningens ordförande.

Årsstämman äger rum onsdagen den 20 mars 2024.

Fabian Hielte, valberedningens ordförande, tel: 070-522 22 22

Platzer Fastigheter Holding AB (publ) äger och utvecklar kommersiella fastigheter i Göteborg med ett värde om 28 mdkr. Platzer är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.