Johan Franzén slutar i Platzer

Affärsområdeschef Johan Franzén har valt att säga upp sin anställning i Platzer Fastigheter. Johan slutar hos Platzer den 1 augusti 2022 och börjar därefter som affärs- och fastighetschef hos Catena.

Nu startar bolaget rekryteringen efter Johans ersättare.

- Vi rekryterade Johan till Platzer 2020 med uppdraget att bygga upp vår organisation inom affärsområde industri/logistik med målet att bli en ledande ägare och utvecklare inom segmentet i Göteborg. Johan har starkt bidragit till att vi kommit en god bit på vägen på vår resa att successivt expandera vår affär. När Johan nu väljer att gå vidare kommer vi att sakna honom både som person med sin positiva framtoning och som mycket uppskattad kollega. Jag önskar honom stort lycka till i den för honom nya rollen på Catena och ser fram emot att framåt mötas som konkurrenter och kollegor i branschen, säger P-G Persson, vd på Platzer.

- Det har varit två intensiva och utvecklande år där målsättningen har varit att etablera Platzer som en ledande aktör inom industri/logistiksegmentet i Göteborg. Vi har kommit igång med projektutveckling i Torslanda, renodlat beståndet och börjat leverera utifrån den nya visionen för Arendal. Platzer står väl rustade att fortsätta bidra till Göteborgs tillväxt med mark i strategiska lägen, ett skarpt kunderbjudande och fantastiska medarbetare. Jag är otroligt stolt över de framsteg vi gjort tillsammans och önskar samtliga på Platzer ett stort lycka till framöver, säger Johan Franzén.

P-G Persson, vd, Platzer, 0734-11 12 22
Kristina Arelis, kommunikations- och marknadschef, Platzer, 0705-77 51 54

Platzer Fastigheter Holding AB (publ) äger och utvecklar kommersiella fastigheter i Göteborgsområdet med ett värde om 26 mdkr. Platzer är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.