Lennart Ekelund slutar som CFO i Platzer

Lennart Ekelund har valt att säga upp sin anställning som CFO i Platzer Fastigheter och slutar i september 2018.

Platzer startar nu rekryteringen av en ny CFO.

-          Det har varit fantastiskt roligt att i tio år tillsammans med P-G och övriga kollegor fått vara med om Platzers resa till att bli ett av de ledande fastighetsbolagen i Göteborg. Jag är övertygad om att resan kommer fortsätta till något ännu mer, säger Lennart Ekelund, CFO på Platzer och fortsätter: Det är inget lätt beslut att lämna Platzer, men jag har bestämt mig för att istället låta andra intressen ta större plats i mitt liv och kombinera det med uppdrag i egen verksamhet.

-          Lennart har varit en central kugge och klippa i bolaget sedan 2009 och en väldigt nära medarbetare till mig som VD. Utan Lennarts driv och mod i kombination med affärsmässiga och lösningsorienterade synsätt hade Platzer inte varit där det är idag, säger P-G Persson, vd på Platzer. Den branschspecifika och, i rollen, unika kompetens och kunskap Lennart har och har delat med sig i ett Platzer i ständig tillväxt har gjort det möjligt för bolaget att utvecklas från den lilla uppstickaren till ett av de ledande fastighetsbolagen i Göteborgsområdet. Samtidigt har det varit många år med extremt hög arbetsbelastning för Lennart i CFO rollen. Att Lennart nu lämnar för ägna mer tid åt annat än Platzer är fullt förståeligt för mig, även om jag kommer att sakna hans inställning att ”det där löser vi bara” och även sakna en av mig och övriga medarbetare mycket omtyckt kollega.

P-G Persson, VD, Platzer, tel: 0734-11 12 22
Lennart Ekelund, CFO, Platzer, tel: 0703-98 47 87

Denna information är sådan information som Platzer Fastigheter Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28/2 2018 kl. 10:00 CET.

Platzer Fastigheter Holding AB (publ) äger och utvecklar kommersiella fastigheter i Göteborgsområdet med en uthyrningsbar area om cirka 800 000 kvm till ett värde om 16 mdkr. Platzer är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.