Nyrekryterad marknadsområdeschef tar plats i Platzers ledningsgrupp

Med anledning av att Platzer förvärvat fastigheter med ett värde av 2,8 mdkr från Volvo, rekryteras nu Ulf Lindén som ny marknadsområdeschef. Ulf har lång erfarenhet inom fastighetsbranschen i roller som både VD och fastighetschef. Rekryteringen av Ulf innebär även att Platzers ledningsgrupp utökas med en person.

I december 2016 slutfördes affären mellan Platzer Fastigheter och AB Volvo om en fastighetsportfölj i Arendal, Torslanda och Säve i Göteborg. Fastighetsvärdet uppgår till cirka 2,8 mdkr. Genom förvärvet ökar Platzers totala fastighetsvärde med 26 procent till 13,4 mdkr. Med anledning av förvärvet skapas ett nytt marknadsområde på Platzer Fastigheter.

Ulf Lindén rekryteras nu som marknadsområdeschef för det nya området. Ulf kommer närmast från tjänsten som VD på Stenungsundshem och har tidigare bland annat arbetat på Stena Fastigheter, Västfastigheter och JLL.

I rollen som marknadsområdeschef tar Ulf Lindén plats i Platzers ledningsgrupp. Ledningsgruppen utökas därmed till totalt 7 personer och kommer att bestå av tre marknadsområdeschefer, projektutvecklingschef, uthyrningschef, CFO och VD.

-          ”Jag är glad att vi nu förstärker vår organisation med Ulf Lindén som ny marknadsområdeschef. Ulf har en bred och gedigen bakgrund inom både förvaltning och utveckling av fastigheter. Med sin trygga framtoning, sitt sinne för struktur och sin vetgiriga ådra har han vad som krävs för att leda det nya marknadsområdet. Jag är övertygad om att han aktivt kommer att bidra mot fortsatt tillväxt för Platzer”, säger P-G Persson, VD, Platzer Fastigheter.

-          ”Jag ser fram emot att bli en del av Platzer; ett av Göteborgsregionens ledande fastighetsbolag. Dessutom innebär det nya marknadsområdet många spännande utmaningar, både att bygga upp organisationen och att utveckla beståndet.”, säger Ulf Lindén, ny marknadsområdeschef, Platzer Fastigheter.

P-G Persson, VD, Platzer, tel: 0734-11 12 22
Ulf Lindén, tillträdande marknadsområdeschef, tel 070-626 41 14

Platzer Fastigheter Holding AB (publ) äger och utvecklar kommersiella fastigheter i Göteborgsområdet med en uthyrningsbar area om cirka 807 000 kvm till ett värde om 13,4 mdkr. Platzer är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.

Jag är glad att vi nu förstärker vår organisation med Ulf Lindén som ny marknadsområdeschef. Ulf har en bred och gedigen bakgrund inom både förvaltning och utveckling av fastigheter. Med sin trygga framtoning, sitt sinne för struktur och sin vetgiriga ådra har han vad som krävs för att leda det nya marknadsområdet. Jag är övertygad om att han aktivt kommer att bidra mot fortsatt tillväxt för Platzer.
P-G Persson, VD, Platzer Fastigheter
Ulf Lindén, ny marknadsområdeschef, Platzer Fastigheter