Platzer har genomfört den på årsstämman beslutade nyemissionen

Årsstämman beslutade 28 april i år om att införa ett långsiktigt incitamentsprogram och säkerställa bolagets kapacitet att leverera aktier till deltagarna i programmet genom en riktad nyemission och därtill kopplat återköp.

Platzer har i enlighet med detta beslut genomfört en riktad nyemission om 250 000 C-aktier med en teckningskurs om 0,10 kr/aktie per den 24 september 2015. Samtliga dessa aktier kommer, när emissionen registrerats hos Bolagsverket, att överlåtas till Platzer Fastigheter Holding AB (publ), för en köpeskilling om 0,10 kr/aktie. Därefter kommer dessa 250 000 C-aktier att omvandlas till B-aktier. Bolagets totala innehav av egna aktier kommer därefter att uppgå till 250 000 B-aktier.

Aktiekapitalet i Platzer uppgår efter ovanstående åtgärder till 9 599 743,40 kronor, fördelat på 20 000 000 A-aktier och 75 997 434 B-aktier.

Lennart Ekelund, CFO, tel: 0703-98 47 87

Denna information är sådan som Platzer Fastigheter Holding AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl 18.00 den 24/9 2015.

Platzer Fastigheter Holding AB (publ) äger och förvaltar kommersiella fastigheter i Göteborgsområdet med en uthyrningsbar area om cirka 460 000 kvm till ett värde om cirka 9,2 mdkr. Platzer är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap.