Platzer hyr ut 1 100 kvm till Nettbuss i centrala Göteborg

Platzer har tecknat ett sjuårigt hyresavtal med Nettbuss Sverige AB på drygt 1 100 kvm i fastigheten Stampen 4:44, mer känd som GP-huset, på Polhemsplatsen 5-7 i centrala Göteborg.

Fastigheten, som ligger vid Polhemsplatsen intill Centralstationens banvall, är en profilfastighet i Göteborg och ett klassiskt funkishus. Huset är 14 700 kvm och har GP och Stampen AB som största hyresgäster.

- Vi är glada att kunna erbjuda Nettbuss en lokallösning som passar för deras verksamhet och välkomnar de till vår fastighet, säger P-G Persson, VD i Platzer Fastigheter.

-Vi ville samla flera av våra verksamheter under samma tak och därför flyttar vi från Stenungsund och Borås till centrala Göteborg. Vi är mycket nöjda med läget nära Nils Ericsonsterminalen då våra medarbetare på ett enkelt och bekvämt sätt kan pendla med buss både från Stenungsund och Borås, säger Stefan Magnusson, Koncernchef i Nettbuss Sverige AB.

Nettbuss tillträder lokalerna den 1 april 2014.

Platzer Fastigheter Holding (publ)

VD P-G Persson, 0734-11 12 22