Platzer hyr ut 14 500 kvm i Arendal och Torslanda

Platzer har tecknat två avtal om totalt 14 500 kvm LOA med en tredjepartslogistiker på projektfastigheterna i Arendal och Torslanda. Avtalen innebär att Platzer har hyrt ut 7 500 kvm LOA logistikyta på fastigheten Syrhåla 3:1 samt 7 000 kvm LOA terminalyta på fastigheten Arendal 764:720. Båda hyresavtalen är 10-åriga med grön bilaga och planerat tillträde under 2023.

Platzer har tecknat avtal med en tredjepartslogistiker om att utveckla 7 500 kvm LOA logistikyta på fastigheten Syrhåla 3:1. Avtalet är på 10 år med planerat tillträde 1 juni 2023. I logistikområdet Arendal i nära anslutning till Göteborgs Hamn etablerar sig samma tredjepartslogistiker i en nyproducerad terminalbyggnad om 7 000 kvm LOA. Även detta avtal är på 10 år med planerat tillträde 1 april 2023. Byggnaderna kommer att certifieras enligt BREEAM-SE Very Good eller Miljöbyggnad Silver.

Uthyrningen går helt i linje med Platzers vision för markområdena i Arendal och Torslanda. Genom att förlägga terminalbyggnaden i Arendal utnyttjas områdets unika läge med absolut närhet till Göteborgs Hamn. Samtidigt skapas hållbara och effektiva logistikytor i Torslanda endast ett fåtal kilometer bort som ger kunden möjlighet att skräddarsy sin affär.

- Vi väldigt glada över denna affär. Här har kunden valt att gå helt i linje med vårt kunderbjudande och ambition om att kunna erbjuda attraktiva terminalbyggnader strategiskt nära Göteborgs Hamn i Arendal, och effektiv logistik på våra projektfastigheter i Torslanda. Vi är helt enkelt rätt positionerade med våra markområden. Något som bekräftas av de resultat vi nu gör i form av flera uthyrningar inom vårt bestånd, säger Johan Franzén, affärsområdeschef industri och logistik på Platzer.

Johan Franzén, affärsområdeschef industri och logistik, Platzer, tel: 0730-89 92 82
Henrik Axelsson, affärsutvecklingschef, Platzer, tel: 0730-71 59 90

Platzer Fastigheter Holding AB (publ) äger och utvecklar kommersiella fastigheter i Göteborg till ett värde om 26 mdkr. Platzeraktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap.