Platzer hyr ut 3 800 kvm kontor i Lilla Bommen

Platzer har hyrt ut 3 800 kvm kontor i Lilla Bommen. Området är ett av Platzers prioriterade utvecklingsområden och är mitt i en kraftig utbyggnad med nya hotell, bostäder, kontor och restauranger.

Platzer har hyrt ut 3 800 kvm kontor i sin fastighet Gullbergsvass 5:10 på Kämpegatan 3-7 i Lilla Bommen. Hyresavtalet är på fem år med grön bilaga och tillträdet är planerat till 1 april 2024.

Fastigheten Gullbergsvass 5:10 ligger i centrala Göteborg med utsikt mot vattnet och Hisingsbron i närheten av Göteborgs Centralstation. Byggnaden genomgick en omvandling 2020 när den öppnades upp i bottenplan och byggdes på med en våning.

Lilla Bommen är ett av företagets prioriterade utvecklingsområden. Här har fastighetsbolaget två pågående utvecklingsprojekt av befintliga fastigheter och möjliga byggrätter om totalt 43 000 kvm. Området är mitt i en kraftig utbyggnad. I nära anslutning till nya Hisingsbron har det byggts hotell, restauranger och inom kort även bostäder. Samtidigt vidgas Centralenområdet och staden växer ner mot vattnet. Med nya stationer för Västlänken och spårvagnar placeras därmed Lilla Bommen i centrum för Göteborgs kommunikationer såväl lokalt som regionalt.

- Vi är glada över att se det starka intresset som finns för etablering i Lilla Bommen. Hyresgästen anländer till ett affärsdistrikt som är mitt i en spännande utveckling med växande utbud av restauranger, hotell och nya mötesplatser, säger Pelle Arve områdeschef på Platzer.

Pelle Arve, områdeschef, Platzer, tel 031-62 53 07
P-G Persson, vd, Platzer, tel 0734-11 12 22

Platzer Fastigheter Holding AB (publ) äger och utvecklar kommersiella fastigheter i Göteborg till ett värde om 27 mdkr. Platzer är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.