Ulf Lindén slutar i Platzer

Marknadsområdeschef Ulf Lindén har valt att säga upp sin anställning i Platzer Fastigheter. Ulf slutar hos Platzer i juni 2019 och börjar därefter som chef för affärsutveckling hos Bostads AB Poseidon.

Nu startar bolaget rekryteringen efter Ulfs ersättare.

-          Det har varit mycket intressant och spännande att vara en del av Platzer som allt mer tar position som ett av Göteborgs ledande fastighetsbolag. Det har också varit roligt och givande att bygga upp en ny organisation och arbetssätt kring logistikfastigheter. Platzers vision är att Göteborg ska vara Europas bästa stad att arbeta i, jag ser nu fram emot att arbeta för att Göteborg även ska bli Europas bästa stad att bo i, säger Ulf Lindén.

-          Vi rekryterade Ulf våren 2017 med anledning av vårt förvärv av Volvos fastigheter i Torslanda och Arendal. Under dessa två år har Ulf bland annat ansvarat för att bygga upp en hållbar organisation för vårt fastighetsbestånd inom industri och logistik samt varit med och startat upp våra stora kontorsprojekt i Gårda. Ulf är en mycket uppskattad kollega som kommer att saknas av många. Jag vill önska Ulf lycka till i sin nya roll på Poseidon, säger P-G Persson, vd, Platzer.

P-G Persson, vd, Platzer, 0734-11 12 22

Kristina Arelis, kommunikations- och marknadschef, Platzer, 0705-77 51 54

Platzer Fastigheter Holding AB (publ) äger och utvecklar kommersiella fastigheter i Göteborgsområdet med en uthyrningsbar area om cirka 825 000 kvm till ett värde om 18 mdkr. Platzer är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.