Förtrollade enhörningar och goda feer i nytt tema från PLAYMOBIL

PLAYMOBIL lanserar ett nytt tema med enhörningar och goda feer som passar alla som tycker om fantasifulla sogoväsen och gulliga djur. Och vad sätter igång fantasin bättre än goda feer och enhörningar?

I temat ingår bland annat det förtrollade felandet där feerna bor med magiska djur och sagoväxter och den förtrollade ön med en juvelfontän. Feernas drottning kommer i ett vackert skepp och med sig har hon sin magiska påfågel. Temat är ett av de största som lanseras under 2013.

Inför lanseringen har PLAYMOBIL gjort om sina förpackningar för vissa av leksakerna. De nya förpackningarna är gjorda av plast och går att återförsluta. Alla fyra stycken feer med tillhörande enhörningar kommer i en plastförpackning och går att samla på. Inuti varje plastförpackning finns även en kod som går att använda i PLAYMOBILs onlinespel (på engelska). I feelandet kan man mata och borsta enhörningarna och med hjälp av den hemliga koden kommer du vidare till nästa nivå i spelet.

Dessutom har leksakerna för första gången fått namn. Blomsterfen kommer med enhörningen Solstråle. Skogsfen Diana kommer ridande på sin häst och i den förtrollade skogen bor den helande fen Elixia tillsammans med sina magiska djur. Alla kan hitta sin favoritfe och enhörning och samla hela kollektionen!

PLAYMOBILs nya tema finns i utvalda butiker. Du hittar fler feer och förtrollade varelser på www.playmobil.se.

För mer information kontakta gärna:
Krisztina Fuzesi, presskontakt PLAYMOBIL
krisztina.fuzesi@angseliusronn.se

PLAYMOBIL, som är Tysklands största leksakstillverkare, har sitt huvudkvarter i Zirndorf, Tyskland och har tillverkat och distribuerat leksaker i över 80 år. Företaget distribuerar sina leksaker till över 65 länder och har över 3000 anställda. PLAYMOBILs globala omsättning är nu på rekordnivån 507 miljoner euro. Företagets filialer i USA, Frankrike, Storbritannien, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Österrike, Italien, Grekland, Mexico, Spanien och Kanada uppfyller till stor del företagets exportandelar på 68 procent. PLAYMOBIL:s certifierade toppkvalitet garanteras av de företagsägda tillverkningsförläggningarna i Tyskland, Malta, Tjeckien och Spanien. För mer information, besök www.playmobil.com