Inspireras av sommarens alla idrottsevenemang och köp din favoritatlet från PLAYMOBIL

Lagom till sommarens alla idrottsevenemang lanserar PLAYMOBIL en kollektion med 15 leksaksfigurer som alla utövar olika sporter. Ta med dem till stranden och tävla mot dina vänner!

Sommaren är årets bästa tid för sport och lek för barn i alla åldrar. PLAYMOBIL lanserar nu en kollektion leksaker med idrottande atleter och sportiga tillbehör.

Kollektionen, som fått namnet PLAYMOBIL’s high performance athletes, är den första i sitt slag från PLAYMOBIL. 15 olika discipliner med atleter från hela världen finns representerade. Här finns inte bara de traditionella sporterna som friidrott, gymnastik, simning och tyngdlyftning utan även idrotter som judo och beachvolleyboll.

Leksakerna passar barn i åldrarna 4-10 år. Varje set innehåller en eller två figurer samt tillbehör för sporten i fråga. Väljer du till exempel beachvolleyboll ingår två spelare, en boll och nät, gymnasterna kommer med balansbom, barr eller bygelhäst och cyklisten har naturligtvis en cykel.

PLAYMOBIL’s high performance athletes finns att köpa i PLAYMOBILs webbutik på www.playmobil.com. De set som innehåller en figur kostar 34:90 SEK, de set som innehåller två figurer kostar 44:90 SEK.

Samla alla 15 och håll din egen idrottsgala i sommar med PLAYMOBILs atleter!

För mer information kontakta gärna:
Emelie Hedegärd, presskontakt PLAYMOBIL
emelie.hedegard@angseliusronn.se