MinStoraDag och PLAYMOBIL inleder samarbete

Stiftelsen MinStoraDag, som uppfyller svårt sjuka barns önskedrömmar, och leksakstillverkaren PLAYMOBIL inleder ett samarbete i samband med MinStoraGala som går av stapeln den 22 oktober.

MinStoraDag bjuder in 100 barn från sjukhus i Sverige. Under dagen kommer PLAYMOBIL arrangera en fiskdamm för att glädja alla barn som deltar vid MinStoraGala och ge bort leksaker från ett urval av PLAYMOBILs senaste kollektioner med prinsessor, poliser och dinosaurier. Även en speciell samlarkollektion som nyligen lanserats med hästar och motorcyklar finns bland paketen.

”Vi är mycket glada över att PLAYMOBIL väljer att stödja MinStoraDag och vårt arbete för att förgylla sjuka barns tillvaro med kreativ och fantasifull lek,” säger Richard Fors, generalsekreterare på MinStoraDag.

PLAYMOBIL är en av Europas största tillverkare av leksaker. Alla PLAYMOBILER produceras, sedan 40 år tillbaka, i Europa.

”Vi är stolta över att medverka på MinStoraGala och glädja dessa barn att leka,”, säger Leen Van Reth, marknadschef för PLAYMOBIL i Norden. ”Vi på PLAYMOBIL hoppas kunna uppmuntra barnen och stimulera till kreativitet”.

MinStoraGala bjuder på en dag med spännande aktiviteter och en stjärnspäckad galakväll med de populära artisterna Danny Saucedo, Jill Johnson, Eric Saade, Moa Lignell, David Lindgren, Linnéa Henriksson, Amy Diamond och en hemlig gäst. Kvällens konferencier är stiftelsens ambassadör Martin Timell. Galan kommer att sändas i TV4 under mellandagarna.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Krisztina Fuzesi
krisztina.fuzesi@angseliusronn.se
073-0443136.

PLAYMOBIL, som är Tysklands största leksakstillverkare, har sitt huvudkvarter i Zirndorf, Tyskland och har tillverkat och distribuerat leksaker i över 40 år. Företaget distribuerar sina leksaker till över 65 länder och har över 3000 anställda. PLAYMOBILs globala omsättning är nu på rekordnivån 507 miljoner euro. Företagets filialer i USA, Frankrike, Storbritannien, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Österrike, Italien, Grekland, Mexico, Spanien och Kanada uppfyller till stor del företagets exportandelar på 68 procent. PLAYMOBIL:s certifierade toppkvalitet garanteras av de företagsägda tillverkningsförläggningarna i Tyskland, Malta, Tjeckien och Spanien. För mer information, besök www.playmobil.com

Fakta om Stiftelsen MinStoraDag
Stiftelsen MinStoraDag är en insamlingsstiftelse med 90-konto, som uppfyller svårt sjuka barns önskedrömmar i Sverige. Verksamheten är uppbyggd helt på volontärbasis, och samarbetar med samtliga universitetssjukhus. Det är sjukhuspersonalen som identifierar vilka barn som behöver uppmuntran när behandlingarna är tuffa. Varje år förverkligas hundratals önskedrömmar. Stiftelsens beskyddare är H.K.H. Prinsessan Madeleine och dess ambassadörer är Nanne Grönvall, Martin Timell, Kajsa Bergqvist, Tobbe Trollkarl, Johan Ernst Nilson, och Amy Diamond. På initiativ av Claire Rosvall, och med styrelsens stöd, bildades under 2011 en kommitté av några näringslivsprofiler för att stödja en femårig insamlingskampanj. Dessa goodwill-ambassadörer är Jarmo Sandelin, Fredrik Eklund, Anna Spendrup och Gunilla Von Platen.