Nya kungliga leksaker från PLAYMOBIL hyllar Alexander

Stockholm, 2 september 2016 – Har du inte fått din inbjudan till prins Alexanders dop än? Nu kan du fira med kungafamiljen ändå. PLAYMOBILs nya slott tar dig närmare prins Carl Philip, prinsessan Sofia och lille prins Alexander än någonsin – och ger dig en exklusiv inblick i prinsens barnkammare!

PLAYMOBIL firar prins Alexanders dop med lanseringen av ett nytt kungligt tema. Nu kan alla barn vara med på festiviteterna och till och med bestämma själva hur det ska gå till. I serien ingår bland annat ett storslaget slott, prinsens barnkammare, festen på slottet, kungliga stallet och en hästvagn.

− Kungligheter, prinsar och prinsessor har alltid fascinerat barn. Vi vill ge dem möjligheten att drömma sig bort till det kungliga dopet och att uppleva och skapa sin egen fest i fantasin, säger Leen Van Reeth, marknadschef på PLAYMOBIL.

Leksakerna kommer att finnas tillgängligt på www.playmobil.se och i utvalda leksaksbutiker från den 16 september.

För mer information, vänligen kontakta:

Tabea Kemna, presskontakt Sverige

tabea.kemna@angseliusronn.se

+46 70 276 23 43

De 7,5 cm stora PLAYMOBIL-figurerna är centret i det kreativa och prisbelönta leksakssystemet. Det fantasifyllda rollspelet med historiska och moderna lekvärldar fascinerar barn och uppskattas lika mycket av föräldrar och pedagoger. 2014 firade PLAYMOBIL sin 40-årsdag: Sedan 1974 producerades 2,9 miljarder PLAYMOBIL-figurer och de över 30 lekämnena distribueras till över 100 länder världen runt. Brandstätter-gruppen med produktionen i Tyskland, Malta, Spanien och Tjeckien omsatte 616 millioner Euro år 2015 och har över 4 100 anställda i hela världen. Det innovativa företaget står för premiumleksaker ”Made in Europe”. För mer information, besök www.playmobil.se