PLAYMOBIL fyller 40 år – välkommen till födelsedagskalaset!

PLAYMOBIL bjuder in alla barn till sitt 40-årskalas i Täby Centrum, lördagen den 29 november. PLAYMOBILs egen prinsessa och pirat kommer att hålla i roliga lekar under hela dagen där barnen har chansen att vinna exklusiva jubileumsleksaker.

Under eventet kommer alla barn att få testa PLAYMOBILs senaste leksakskollektioner, bland annat en veterinärklinik, kustbevakning, brandstation, förskola, lyxvilla och ett riddarslott.

Vinn fina leksaker i PLAYMOBILs Instagram-tävling!

PLAYMOBIL har tagit med barn på äventyr bland allt från pirater, prinsessor till drakar och riddare sedan 1974. Dela ditt bästa PLAYMOBIL-äventyr eller lekstund med oss på Instagram och bli en av tio vinnare av exklusiva jubileumspriser. Första priset är en riddarborg till ett värde av 1 999 kr! Dela bilden på din Instagram- och Facebooksida, tagga den med #sharethesmile och #playmobil40år och skriv en motivering till varför du vill vinna. Vinnarna meddelas kl. 15.00 lördagen den 29 november i Täby Centrum*.

Tid: Lördagen den 29 november, kl. 10.00 – 18.00

Plats: Täby Centrum, Stora Loungen, plan 1

Program:

• Lekar med PLAYMOBILs pirat och prinsessa vid flera tillfällen under hela dagen

• Vinnaren i Instagram-tävlingen utses kl. 15.00

Kom och fira med oss!

*Tävlingsregler: Vi tar endast emot ett bidrag per person. Tävlingsbidrag ska vara taggade med #sharethesmile och #playmobil40år. Vinsterna som inte hämtas ut på plats skickas till vinnarna av PLAYMOBIL. Bidraget måste vara upplagt senast fredag den 28 november, kl. 12.00.

För mer information, vänligen kontakta:

Krisztina Fuzesi

krisztina.fuzesi@ansgeliusronn.se

+46-73-0443136

De 7,5 cm stora figurerna är centret i det kreativa och prisbelönta leksakssystemet. Det fantasifyllda rollspelet med historiska och moderna lekvärldar fascinerar barn och uppskattas lika mycket av föräldrar och pedagoger. 2014 firar PLAYMOBIL sin 40-årsdag: Sedan 1974 producerades 2,7 miljarder PLAYMOBIL-figurer. Över 30 lekämnen distribueras till mer än 100 länder världen runt. Brandstätter-gruppen med produktionen i Tyskland, Malta, Spanien och Tjeckien omsatte 612 millioner Euro år 2013 och har över 4 000 anställda i hela världen. Det innovativa företaget står för premiumleksaker ”made in Europe”. För mer information, besök www.playmobil.se