PLAYMOBIL lanserar gigantiskt prinsesslott och piratskepp

Lagom till julhandeln lanserar PLAYMOBIL ett prinsesslott och piratskepp i sitt största format. De två leksakskollektionerna är över en halvmeter höga, innehåller cirka 600 delar och tar två timmar att bygga, perfekt för långa lekstunder.

Prinsesskollektionen består av ett rosa slott med flera rum som barnen själva får inredda, roterande dansgolv för prinsen och prinsessan, kristallkrona, schäslong och två bevingade hästar. Slottstornet gömmer även en hemlig kammare med ett smyckeskrin innehållande tiara, armband och ring till den lycklige slottsägaren. Med PLAYMOBILS prinsesslott blir du garanterat populärast under julklappsutdelningen.

- PLAYMOBIL´s prinsesskollektion tror jag är varje liten flickas dröm, slottet är enormt och kommer nog glädja många barns hjärtan i jul, säger Nathalie Muylle PLAYMOBIL´s marknadschef i Sverige.

För de äventyrslystna barnen lanseras ett enormt piratskepp med fungerande kanoner, lastkran och ankare. Piratskeppet kan både flyta på vatten och rulla fram. Piratkollektionen kommer komplett med en kapten, tre pirater, papegoja och en skattekista.

- Leksaker i prinsess och pirattema tillhör alltid PLAYMOBIL´s storsäljare. Pirates of the Caribbean 4 släpps i höst och filmindustrin brukar påverka vilka leksaker som blir populära hos barnen, så jag tror piratskeppet kommer vara extra populärt.

De två kollektioner finns att hitta på välsorterade leksaksbutiker, piratskepp kostar 799 kronor och prinsesslottet 1499 kronor.

Kontakta gärna presskontakt Eunice Aguilar om du vill pröva på PLAYMOBIL eller få ytterligare information.
eunice.aguilar@angseliusronn.se, telefon 0703045031. Högupplösta bilder och pressinformation hittar du på http://www.cisionwire.se/angselius-ronn-ab-playmobil/om/