PLAYMOBIL lanserar kopia av SUV:en Porsche Macan GTS

Det framgångsrika samarbetet mellan den Zirndorf-baserade leksakstillverkaren PLAYMOBIL och Porsche förnyas med en fjärde bilmodell: Porsche Macan GTS, i identisk design som originalet.

Att köra en Porsche är drömmen för många bilentusiaster, stora som små. Porsche Macan GTS är en bil med mycket körglädje – och som alla Porsche med beteckningen GTS har nya Macan GTS inspirerats av motorsport. Porsche Macan lyckas dessutom behålla racingkänslan trots att det är en kompakt SUV.

Precis som originalet med 360 hästkrafter har PLAYMOBIL-versionen av Porsche Macan GTS en kraftfull kaross, fungerande strålkastare och exklusiva GTS-sportstolar för förare och passagerare. Som SUV har den också en hel del tillbehör som är anpassade till vardagskörning: bilen kommer med en barnstol och det rymliga bagageutrymmet har gott om plats för att rymma både ordentligt med packning och familjens hund. Baksätena är utrustade med två skärmar som förgyller längre resor med film och underhållning.

Dessutom kommer PLAYMOBIL Porsche Macan GTS med en hästtransport som rymmer både en häst och en ponny, liksom all utrustning som behövs för att se efter dem.

PLAYMOBIL Porsche Macan GTS finns att köpa på playmobil.se, kostar 753 kr och rekommenderas till barn över 4 år. Till bilen inkluderas bland annat följande tillbehör:

• Hästtransport inklusive hinder, priser från tävlingar och ridutrustning
  • Barnstol
  • En häst, ponny och hund
  • Stor- och liten ryttarfigur
  • Resväskor, frysbox
  • Underhållningssystem med pekskärmar till baksätena
  • Koppel och ridspö
  • Belysning i och utanpå bilen

De tidigare Porsche-modellerna som ingår i PLAYMOBILs stall är: Porsche Carrera 911 S, Porsche 911 Targa 4S och Porsche 911 GT3 Cup.

Kontakta gärna presskontakt Elin Sivard om du vill prova på PLAYMOBIL eller få ytterligare information på elin.sivard@angseliusronn.se, telefon 070550150. Högupplösta bilder hittar du på playmobil.se.

PLAYMOBIL, som är en del av Brandstätter-gruppen och Tysklands största leksakstillverkare, har sitt huvudkvarter i Zirndorf, Tyskland. De 7,5 cm stora PLAYMOBIL-figurerna står i centrum i det kreativa och prisbelönta leksakssystemet. Det fantasifyllda leksakerna uppskattas lika mycket av föräldrar som pedagoger. 2014 firade PLAYMOBIL sin 40-årsdag: Sedan 1974 har det producerats cirka 3 miljarder PLAYMOBIL-figurer som distribuerats till över 100 länder världen runt. Brandstätter-gruppen med produktion i Tyskland, Malta, Spanien och Tjeckien omsatte 671 miljoner euro år 2016 och har över 4 250 anställda i hela världen. Det innovativa företaget står för premiumleksaker ”Made in Europe". För mer information, besök www.playmobil.se.