PLAYMOBIL lanserar miniversion av Porsche 911 GT3 Cup

Nya Porsche 911 GT3 Cup är den tredje porschen i PLAYMOBILs racingstall. 2017 är också året då originalet har premiär ute på racingbanorna.

Porsche 911 GT3 Cup från PLAYMOBIL har samma detaljer som den verkliga versionen från Zuffenhausen. PLAYMOBILs formgivare använde sig av Porsches konstruktionsplaner när leksaksmodellen utformades och trots storleken leksakens kaross och konstruktion identiskt med originalet. Bilen kommer komplett med mekaniker, olika uppsättningar av däck och massor av garageverktyg. Dessutom har porschen utrustats med belysning (både bak, fram och inuti bilen), ett löstagbart tak och gott om plats för en playmobilfigur i förarsätet.

Porsche 911 GT3 Cup finns att köpa på playmobil.se och kostar 599 kr.

Marie Angselius
+46-70-9405837
marie.angselius@angseliusronn.se

PLAYMOBIL, som är Tysklands största leksakstillverkare, har sitt huvudkvarter i Zirndorf, Tyskland och har tillverkat och distribuerat leksaker i över 80 år. Företaget distribuerar sina leksaker till över 65 länder och har över 3000 anställda. PLAYMOBILs globala omsättning är nu på rekordnivån 507 miljoner euro. Företagets filialer i USA, Frankrike, Storbritannien, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Österrike, Italien, Grekland, Mexico, Spanien och Kanada uppfyller till stor del företagets exportandelar på 68 procent. PLAYMOBIL:s certifierade toppkvalitet garanteras av de företagsägda tillverkningsförläggningarna i Tyskland, Malta, Tjeckien och Spanien. För mer information, besök www.playmobil.com

Om oss

De 7,5 cm stora PLAYMOBIL-figurerna är centret i det kreativa och prisbelönta leksakssystemet. Det fantasifyllda rollspelet med historiska och moderna lekvärldar fascinerar barn och uppskattas lika mycket av föräldrar och pedagoger. 2014 firade PLAYMOBIL sin 40-årsdag: Sedan 1974 producerades 2,9 miljarder PLAYMOBIL-figurer och de över 30 lekämnena distribueras till över 100 länder världen runt. Brandstätter-gruppen med produktion i Tyskland, Malta, Spanien och Tjeckien omsatte 671 miljoner euro år 2016 och har över 4 250 anställda i hela världen. Det innovativa företaget står för premiumleksaker ”Made in Europe”. För mer information, besök www.playmobil.se.