PLAYMOBIL lanserar miniversion av Porsche 911 Targa 4S

Stockholm, 3 mars 2016 – För andra gången lanserar PLAYMOBIL en leksaksversion av den ikoniska sportbilsmodellen Porsche 911. Denna gång är det Porsche 911 Targa 4S, den senaste modellen i 911-serien, som parkerar i barnkammaren och vuxengrottan.

Den nya modellen har en helt nydesignad bakdel, batteridrivna fram- och baklampor och det typiska Targa-taket, som går att fälla upp och ner. PLAYMOBILs formgivare använde sig av Porsches konstruktionsplaner när leksaksmodellen utformades och trots måtten 1:20 är leksakens kaross och konstruktion identiskt med originalet.

En komplett butiksyta med säljare och informationsblad om den saphirblåmetalliska PLAYMOBIL-Porschen följer med leksaken. Modellen kanske inte toppar 301 km/h men en provtur i den nya toppmodellen är ett måste för alla stora och små motorentusiaster!

Innovativa produkter med kör- och lekglädje i kombination med tidlös design gör att traditionsvarumärkena Porsche och PLAYMOBIL har mycket gemensamt. Samarbetet påbörjades år 2015 med lanseringen av Porsche 911 Carrera S och nu är det dags att utvidga samlingen med nyupplagan av ännu en klassisk 911.

I Sverige finns leksaken bland annat att köpa på www.playmobil.se och kostar 549 kronor.

För mer information, vänligen kontakta:

Tabea Kemna, presskontakt Sverige

tabea.kemna@angseliusronn.se

+46 70 276 23 43

De 7,5 cm stora PLAYMOBIL-figurerna är centret i det kreativa och prisbelönta leksakssystemet. Det fantasifyllda rollspelet med historiska och moderna lekvärldar fascinerar barn och uppskattas lika mycket av föräldrar och pedagoger. 2014 firade PLAYMOBIL sin 40-årsdag: Sedan 1974 producerades 2,9 miljarder PLAYMOBIL-figurer och de över 30 lekämnena distribueras till över 100 länder världen runt. Brandstätter-gruppen med produktionen i Tyskland, Malta, Spanien och Tjeckien omsatte 616 millioner Euro år 2015 och har över 4 100 anställda i hela världen. Det innovativa företaget står för premiumleksaker ”Made in Europe”. För mer information, besök www.playmobil.se