PLAYMOBIL lanserar mobilt fotbollskit lagom till sommarens fotbollsfest

Snart drar fotbollsmästerskapen igång och i samband med det lanserar PLAYMOBIL en fotbollskollektion för unga såväl som gamla fotbollsfantaster. På bara några sekunder kan man veckla upp det mobila fotbollsspelet och dra igång sin alldeles egen landskampsmatch med PLAYMOBILs fotbollsspelare.

I början på juni går startskottet för den största fotbollshändelsen under 2012. PLAYMOBIL lanserar redan nu sin kompletta fotbollskollektion som fångar den underbara atmosfären runt en fotbollsmatch. Fotbollskollektionen innehåller det mobila fotbollsspelet, ett straffläggningsspel, spelare från tolv länder, domare samt sjukvårdpersonal.

PLAYMOBILs fotbollsspelare representerar de flesta länder som kvalat sig in i mästerskapen och barn såväl som vuxna kan själva välja matchuppställningar. Det mobila fotbollsspelet är en perfekt uppladdning för familjen eller kompisgänget i väntan på att de riktiga matcherna ska sätta igång.

– PLAYMOBILs fotbollskollektion är varje fotbollsfantasts dröm. Genom kollektionen får man en härlig känsla för atmosfären i ett mästerskap och den kommer nog glädja många, säger PLAYMOBIL.

För den som vill träna prickskyttet innan matchstart så har PLAYMOBIL utformat ett alldeles eget straffläggningset. För att göra det hela än mer spännande tillkommer ljudeffekter från publiken och även en poängtavla/måltavla.

– Leksaker med sporttema tillhör alltid PLAYMOBILs storsäljare. Fotbollsmästerskapen i sommar skapar såklart ett ökat intresse för sporten och därför tror vi att fotbollskollektionen kommer vara extra populärt just i år, säger PLAYMOBIL.

Det mobila fotbollsspelet finns att hitta i välsorterade leksaksbutiker och kostar ca 599 kronor, straffläggningsetet kostar ca 249 kronor, de enskilda fotbollsspelarna ca 49 kronor och domarna liksom sjukvårdpersonalen kostar ca 89 kronor styck.

Rolig kuriosa:

PLAYMOBIL har producerat över nio miljoner PLAYMOBIL-fotbollar sedan första fotbollskollektionen 2006. PLAYMOBILs tillverkningsmaskiner producerar 6000 fotbollar varje dag.

Kontakta gärna presskontakt Marie Angselius om du vill pröva på PLAYMOBIL eller få ytterligare information. marie.angselius@angseliusronn.se, telefon 070-940 58 37. Högupplösta bilder och pressinformation hittar du på http://www.cisionwire.se/angselius-ronn-ab-playmobil/om/