PLAYMOBIL lanserar ny hästkollektion

PLAYMOBIL lanserar sin största hästkollektion någonsin 2012. Tidigare har samlarleksaker introducerats och nu följer PLAYMOBIL upp med en hästgård med tillhörande hästar, häst och ponnystall, hinder, bil med hästsläp, sto med föl, en paddock och olika ryttare med tillhörande hästar.

Den nya kollektionen bjuder på nya hästraser för i år, däribland Colorado Ranger, spotted Appaloosa och arabhästar. Hästarna kommer med en box, ryttare, halm och hö, vattenhink, krubba samt vattenhink. Totalt finns det 67 olika detaljer som den hästtokiga kan välja mellan i den nya kollektionen för att förverkliga drömmen om en alldeles egen hästgård.

Ett nytt spännande tillägg i den nya upplagan av hästkollektionen är bland annat hästhoppsbanan som erbjuder allt från fina hinder till prispall, kransar och förstås ryttare. Ytterligare ett spännande tillskott är akrobatryttaren med häst som kan öva voltträning. Nu inför olympiska tider kan det vara extra roligt att få med lite träning i hästgårdslivet.

Hästkollektionen köper du på www.playmobil.com och kostar från 115 kronor.

Kontakta gärna presskontakt Marie Angselius om du vill pröva på PLAYMOBIL eller få ytterligare information på marie.angselius@angseliusronn.se. Högupplösta bilder och pressinformation hittar du på http://www.cisionwire.se/angselius-ronn-ab-playmobil/om/

Kontakta gärna presskontakt Marie Angselius om du vill pröva på PLAYMOBIL eller få ytterligare information.
marie.angselius@angseliusronn.se, telefon 0709405837. Högupplösta bilder och pressinformation hittar du på http://www.cisionwire.se/angselius-ronn-ab-playmobil/om/