PLAYMOBIL lanserar samlarleksaker för hästtokiga

Barn och vuxna älskar att samla leksaker. Det har leksakstillverkaren PLAYMOBIL uppmärksammat och lanserar till hösten en kollektion samlarleksaker med hästtema.

Hästkollektionen består av sex hästar i olika raser med tillhörande hästbox. Välj mellan arabiskt fullblod, shire-, trakhener-, knabstrupper-, haflingerhästar och tyska topphästar redo för tävlingsbanan. Med samlarkollektionen av hästarna kommer en box, ryttare, halm och hö, vattenhink, krubba samt vattenhink.

"På senare år har leksakssamlandet ökat i popularitet bland både barn och vuxna, det tycker vi är en rolig utveckling säger Nathalie Muylle Nordenchef på PLAYMOBIL". "För vuxna tror jag samlandet fyller en nostalgisk funktion. Populära TV-program som Antikrundan och Antikdetektiverna har till och med haft avsnitt dedikerade till leksakssamlare om leksakers framtida värde."

De 6 nya hästraserna kan kombineras med PLAYMOBILS övriga häst- och ponnyleksaker, som stall, hage, hästtvätt och transport.

Hästkollektionen finns att köpa på välsorterande leksaksaffärer över hela Sverige och kostar från 115 kronor.

Kontakta gärna presskontakt Emelie Hedegärd om du vill pröva på PLAYMOBIL eller få ytterligare information. emelie.hedegard@angseliusronn.se

Högupplösta bilder och pressinformation hittar du på http://www.cisionwire.se/angselius-ronn-ab-playmobil/om/

PLAYMOBIL, som är Tysklands största leksakstillverkare, har sitt huvudkvarter i Zirndorf, Tyskland och har tillverkat och distribuerat leksaker i över 80 år. Företaget distribuerar sina leksaker till över 65 länder och har över 3000 anställda. PLAYMOBILs globala omsättning är nu på rekordnivån 507 miljoner euro. Företagets filialer i USA, Frankrike, Storbritannien, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Österrike, Italien, Grekland, Mexico, Spanien och Kanada uppfyller till stor del företagets exportandelar på 68 procent. PLAYMOBIL:s certifierade toppkvalitet garanteras av de företagsägda tillverkningsförläggningarna i Tyskland, Malta, Tjeckien och Spanien. För mer information, besök www.playmobil.com