PLAYMOBIL släpper FIFA-fotbollsspel i samarbete med VM i Ryssland

Äntligen är det fotbolls-VM igen. I år har PLAYMOBIL tagit fram ett fotbollsspel tillsammans med 2018 FIFA World Cup Russia™.

Oavsett om du är ung eller gammal, kommer du ha lika roligt med spelboxen som innehåller en spelbräda i form av en fotbollsarena som du enkelt kan vika ihop och ta med dig var du än befinner dig. Två spelare kan tävla mot varandra genom att spela mot motståndarens mål och på var sida finns en kul enhandsmekanism för skott. Självklart inkluderar spelet också en trogen kopia av VM-bucklan i PLAYMOBIL-format till den lyckliga vinnaren.

Den hopvikbara planen innehåller fyra fotbollsspelare varav två målvakter. Till kitet kan man också köpa till spelare från Argentina, Belgien, Brasilien, Tyskland, England, Frankrike, Mexiko, Portugal och Spanien.

Spelet finns tillgängligt på playmobil.se för 793 kr och är rekommenderat från 5 år och uppåt.

Spelet innehåller:

- FIFA World Cup ™ Trophy.
- Dekorativa klistermärken.
- 4 fotbollar.
- 4 spelare.
- 2 mål.

Ytterligare produktinformation:
- Väskan byggs om till spelplan.
- Alla medföljande spelare kan mycket lätt röras med ena handen och det är enkelt att skjuta iväg bollen genom att utlösaren dras tillbaka och släpps.
- När målvakterna har fästs i sina reglage går de att rotera åt vänster och höger och de kan också röra sig en bit utanför målet.
- Spelplanen har en filtbelagd yta som gör att bollen kan rulla bra och det blir lättare att se och använda spelplanens olika delar.
- De fyra runda bollarna som medföljer kan läggas i rännorna längs sargen.

Dimensioner i cm: 101 x 55,5 x 10.

PLAYMOBIL, som är en del av Brandstätter-gruppen och Tysklands största leksakstillverkare, har sitt huvudkvarter i Zirndorf, Tyskland. De 7,5 cm stora PLAYMOBIL-figurerna står i centrum i det kreativa och prisbelönta leksakssystemet. Det fantasifyllda leksakerna uppskattas lika mycket av föräldrar som pedagoger. 2014 firade PLAYMOBIL sin 40-årsdag: Sedan 1974 har det producerats cirka 3 miljarder PLAYMOBIL-figurer som distribuerats till över 100 länder världen runt. Brandstätter-gruppen med produktion i Tyskland, Malta, Spanien och Tjeckien omsatte 671 miljoner euro år 2016 och har över 4 250 anställda i hela världen. Det innovativa företaget står för premiumleksaker ”Made in Europe". För mer information, besök www.playmobil.se.