PLAYMOBIL släpper Ghostbusters-leksaker

PLAYMOBIL och Sony Pictures Consumer Products släpper idag en kollektion som tar de älskade figurerna från Ghostbusters-filmerna till verkligheten. Det är första gången någonsin som den populära leksakstillverkaren PLAYMOBIL ingår ett licenssamarbete med ett känt varumärke från populärkulturen.

De nya leksakerna tar Ghostbusters-karaktärerna från filmvärlden in i vardagsrummet där barn, tillsammans med sina föräldrar, kan skapa egna historier med de kända spökjägarna.

PLAYMOBIL lägger stor vikt på detaljer för att skapa pedagogiska och roliga leksaker, vilket har väckt barns fantasi i över 40 år och generationer av människor över hela världen har lekt med de kända figurerna. Introduktionen av den nya leksakslinjen för samman två klassiska och älskade kulturbärare. Kultklassikern Ghostbusters släpptes på bio för över 30-år sedan och har underhållit barn och vuxna med hjälp av humor, värme och coola prylar som fångar in galna spöken och stygga demoner.

Spökjakt med PLAYMOBIL och Ghostbusters
Under den senaste tiden har PLAYMOBIL-världen bubblat av rykten om mystiska ljud, sällsamma iakttagelser och möbler som börjat sväva. Alla dessa oförklarliga fenomen har väckt stort uppseende och gett upphov till många spekulationer. Efter några veckor med ett stigande antal rapporter om paranormal aktivitet och märkliga händelser måste nu alla spöken akta sig: Det sägs att spökjägarna Peter Venkman, Ray Stantz, Egon Spengler och Winston Zeddemore har flyttat in i lekrummet för att med hjälp av sina små och stora fans att ta upp jakten på spökena.

De nya leksakerna finns att hitta på playmobil.se.

#GHOSTBUSTERSwanted

Kort om kollektionen Ghostbusters från PLAYMOBIL:

• Ghostbusters brandstation (45 x 27,5 x 45,5 cm), komplett inredd. (9219 Ghostbusters™ Brandstation)
  • Polisbilen Ecto-1 med originalsirenljud och blåljus med spökjägarna Peter Venkman, Ray Stantz, Winston Zeddemore, Egon Spengler liksom filmkaraktärerna Janine Melnitz, Louis Tully, Dana Barrett (9220 Ghostbusters™ Ecto-1)
  • Slimer med korvstånd, Stay Puft Marshmallow Man, Terror Dogs, biblioteksspöket och andra spöken (9221 Stay Puft Marshmallow Man, 9222 Slimer med korvstånd, 9223 Venkman och Terror Dogs, 9224 Spengler och spöke)
  • Mängder med actionspäckade kulttillbehör: Protonpack och -strålare, PKE-mätare, Ecto-Goggles osv.
  • Rekommenderas från 6 år
  • Lanseringsdatum: den 12 maj 2017