PLAYMOBILs tv-succé Super 4 kommer till Sverige

Stockholm, 29 oktober 2015 – På måndag, den 2 november, har leksakstillverkaren PLAYMOBILs äventyrsserie Super 4 premiär i Sverige. Serien har redan blivit en enorm succé i ett trettiotal länder i Europa, Nord- och Sydamerika och Asien. I Sverige kommer serien sändas varje vardag klockan 11.20 på tv-kanalen Nickelodeon.

Serien handlar om den galna piraten Ruby, den ädla riddaren Alex, den glada fen Twinkle och den skeptiska superagenten Gene. Tillsammans beger de sig ut på spännande äventyr, med kluriga gåtor och spännande uppgifter i många olika fantasifyllda världar.

− Super 4 stämmer väl överens med våra kärnvärden: det är en serie med hög kvalité, fokuserar på att utbilda barnen och erbjuder många möjligheter för kreativa rollspel och lekar, säger Leen Van Reeth, Consumer Marketing Manager på PLAYMOBIL.

Serien har producerats av morgen studios i Berlin och Method Animation i Paris. Den första säsongen består av totalt 52 tolv-minuter långa avsnitt samt fyra 45-minuters specialavsnitt. Säsong två är under planering.

För mer information, vänligen kontakta:

Tabea Kemna, presskontakt Sverige

tabea.kemna@angseliusronn.se

+46 70 276 23 43

De 7,5 cm stora PLAYMOBIL-figurerna är centret i det kreativa och prisbelönta leksakssystemet. Det fantasifyllda rollspelet med historiska och moderna lekvärldar fascinerar barn och uppskattas lika mycket av föräldrar och pedagoger. 2014 firar PLAYMOBIL sin 40-årsdag: Sedan 1974 producerades 2,8 miljarder PLAYMOBIL-figurer. Över 30 lekämnen distribueras till mer än 100 länder världen runt. Brandstätter-gruppen med produktionen i Tyskland, Malta, Spanien och Tjeckien omsatte 612 millioner Euro år 2013 och har över 4 000 anställda i hela världen. Det innovativa företaget står för premiumleksaker ”Made in Europe”. För mer information, besök www.playmobil.se