TV-programmet Djursjukhuset är över – PLAYMOBIL följer upp med bärbar djurklinik

Hundar, katter och kaniner i en bärbar tvåvåningsklinik är en dröm för de flesta barn som gillar djur och att leka veterinär. Tillsammans med veterinärer och patienter kan nu skadade djur göra hälsokontroller, få vård eller ge djurungar vaccin tack vare PLAYMOBIL.

”PLAYMOBILs bärbara djurklinik är lätt att ta med på semestern, packa in i bilen eller husvagnen,” säger PLAYMOBILs nordiska marknadschef, Nathalie Muylle. ”Bärbara PLAYMOBIL hus har blivit en riktig storsäljare i Sverige, vilket kanske beror på att svenskarna älskar att resa så mycket och bärbara leksaker är bra för att stimulera till lek oavsett vart familjen befinner sig.”

Den bärbara djurkliniken innehåller leksaker nog för att stimulera till flera timmars lek på resan. Ett handtag gör det praktisk att fälla ihop och bära med sig och inuti finns ett flickor, pojkar, ett kontor, undersökningsrum, kontor och lekrum samt självklart en massa söta små djur som behöver kärlek och omvårdnad. Det bärbara djursjukhuset finns att köpa hos de flesta välsorterade leksaksbutiker. Pris från 399 SEK.

Kontakta gärna presskontakt Eunice Aguilar om du vill pröva på PLAYMOBIL eller få ytterligare information.
eunice.aguilar@angseliusronn.se, telefon 0703045031. Högupplösta bilder och pressinformation hittar du på http://www.cisionwire.se/angselius-ronn-ab-playmobil/om/