• Playmobil/

Victoria och Daniels kungabröllop inspirerar leksakstilverkaren PLAYMOBIL till julkalender i bröllopstema

Först var det vår egen kronprinsessa Victoria som fick sin Daniel, sedan Storbritanniens prins William som fick sin Kate. De senaste årens bröllopsfeber bland de kungliga avspeglas nu även i leksaksbranschen. I år lanserar PLAYMOBIL en adventskalender i bröllopstema.

PLAYMOBIL´s adventskalender består av ett vackert prinsesslott med 24 luckor som alla döljer varsin leksak. När sista luckan är öppen är prinsen och prinsessan redo att gifta sig. Adventskalendern kommer komplett med kung, prins, prinsessa, brudnäbb, bröllopstårta och en vit häst för bröllopsparet att rida in till bröllopet med.

PLAYMOBIL´s adventskalender tillhör leksakstillverkarens absoluta storsäljare varje år. Perfekt för stressade föräldrar som inte själva hinner köpa 24 stycken leksaker. Adventskalendern finns även i pirattema för de äventyrliga barnen. För de som föredrar att ha en adventskalender i jultema lanserar PLAYMOBIL även två olika varianter tomtekalendrar.
Varje adventskalender består av cirka 100 delar och finns att köpa på välsorterade leksaksbutiker runt om i Sverige. Rekommenderat pris är 229 SEK kr.

Kontakta gärna presskontakt Eunice Aguilar om du vill pröva på PLAYMOBIL eller få ytterligare information. eunice.aguilar@angseliusronn.se, telefon 0703045031. Högupplösta bilder och pressinformation hittar du på http://www.cisionwire.se/angselius-ronn-ab-playmobil/om