Försäljning i Norge utvecklas bättre än väntat

Försäljningen i Norge och Finland går bättre än väntat och närmar sig 15% av totala omsättningen på kort tid.

Båda marknader är redan lönsamma med ökande marginaler. Vi kommer bygga på säljkåren i framförallt Norge under året men lönsamheten på nuvarande nivåer täcker redan dom planerade ökningar vi har. I Finland väntar vi fortfarande på några produktanpassningar för att kunna få ett riktigt lyft i försäljningen, dock är vi redan lönsamma med dom säljresurser och den försäljning vi har idag. Vi håller fast vid att tillväxt i Norge och Finland kan ske med god lönsamhet. Både Norge och Finland har vart extra nedstängda i pågående pandemi och våra säljare har inte kunnat bearbeta marknaden i närheten av den utsträckning vi hade önskat, vi väntar oss ännu en växel när vi faktiskt kan börja komma ut mer och mer och bearbeta kunderna.