Nya produkter visas på Light + Building 2022

Bolaget ställer ut på Light + Building i Frankfurt mellan 2-6 oktober 2022 och visar då upp flera nya produkter för en bredare europeisk satsning. Framför allt visas nya dimmerprodukter som fungerar med majoriteten av alla olika apparatserier som återfinns i de länder bolaget går in i. Utöver det visas även styrning för jalusier med pucken JAL-01, och den trådlösa pucken WIN-01 som möjliggör trådlös styrning med i stort sett alla typer av lampknappar på marknaden.

Vi visar en rad spännande produkter på Light + Building och är övertygade om att dessa kommer att stärka vårt erbjudande i Europa. För oss är Norge ett kvitto på hur ett land kan utvecklas från en initialt lägre bas-nivå till en explosiv tillväxt när marknaden har fått alla de anpassningar som krävs. Vi har redan nu flera länder på denna initiala bas-nivå, exempelvis Finland, Nederländerna och Island, och kommer addera ännu fler under kommande år. Bland annat satsar vi på Tyskland, Spanien, Schweiz och Polen. Med en bred bas av dessa länder jobbar vi vidare med anpassningar och har som ambition att konvertera länder till den utveckling vi har sett i Norge.

Plejd är en ledande nordisk leverantör av smart belysningsstyrning. Med användarupplevelsen i fokus görs smart belysningsstyrning enkel och tillgänglig för alla.