Plejd ingår avtal med Rexel Sverige AB

Plejd har ingått avtal som leverantör på central nivå till Rexel Sverige AB

Om Rexel Sverige AB
Rexel Sverige AB är en del av en av världens största elgrossistkoncerner med verksamhet i 32 länder på fyra kontinenter. I Sverige är Rexel en av de största elgrossisterna med en rikstäckande närvaro genom ca 700 medarbetare på ca 63 platser och en omsättning på ca 4 mdkr.

Bakgrund och motiv
Bolaget har tidigare kommunicerat att strategin för den första produktserien inom smart belysning är att gå via dom stora grossisterna för att nå ut brett till installatörerna och skapa god tillgänglighet på marknaden. Avtalet med Rexel Sverige AB är ett led i denna strategi.

- Vi fortsätter att exekvera vår strategi och är väldigt glada att kunna lägga till Rexel Sverige AB som grossist. Vi har nu enligt tidigare kommunikation slutit avtal på central nivå med dom 5 största elgrossisterna i Sverige, Ahlsell, Elektroskandia, Solar, Rexel samt Elkedjan vilket var ett av våra huvudmål för 2016. Vårt fokus för 2017 är nu att bredda vår produktportfölj och förändra hur marknaden ser på smart belysning.

Plejd är ett innovativt svenskt teknikbolag som utvecklar produkter och tjänster för smart belysning och hemautomation. Bolaget vitaliserar belysningsmarknaden genom att ligga i framkant i den teknikutveckling som populärt brukar kallas för Internet of Things. Under 2016 lanserar Plejd en ny produktserie inom smart belysning som ger elektriker och konsumenter en väsentligt bättre flexibilitet och användarupplevelse än dagens traditionella produkter.