Svenska PRV har beviljat och avser bevilja två nya patent

Svenska PRV har beviljat ett patent avseende Plejds modulära belysingssystem, patentet avser hur olika tillbehör kan snäppas på bolagets "puckar" och på så sätt skapa ny funktionalitet. Exempel på sådanna tillbehör är olika styrinterface som t.ex. bolagets vridadapter (RTR-01), tryckknappar, men även sensorer och andra tillbehör kan anslutas via samma snäppmekanik. Svenska PRV avser också bevilja ett patent avseende självlärande belysningssystem. Patentet beskriver hur ett belysningssystem över tid lär sig användares beetenden och kan automatisera t.ex. "scenarion" utifrån det inlärda beteendet, systemet tar bl.a. också hänsyn till årstider och solens rörelse för att över tid skapa en så bra bild av användarens beetende som möjligt.

- Vi har som rutin att kontenuerligt under våra utvecklingsprocesser identifiera och söka olika typer av skydd för det IP vi tar fram.