Film2home och Headweb blir Plejmo  - ny filmtjänst som utmanar streamingmarknaden

Streamingtjänsten Film2home har växt de senaste månaderna. Nu expanderar de ytterligare genom uppköp av konkurrenten Headweb. Tillsammans lanserar de Plejmo, en helt ny filmtjänst som bland annat erbjuder en dynamisk prissättning av film, offline-tillgänglighet, bättre användarvänlighet och Sveriges största filmutbud av ny och äldre film.

Film2home växer med förvärvet av vod-tjänsten Headweb, som vunnit flertalet priser för sin tjänst, bla Internet Worlds ”Bästa underhållningssajt” flera år i rad. I köpet ingår varumärket, tillhörande sajt, kundregister och filmregister. Tillsammans lanserar de Plejmo, en helt ny filmtjänst som finns tillgänglig i Beta-version redan idag.

– Den fysiska dvd-försäljningen har avstannat medan streamingmarknaden växer. Med förvärvet av Headweb och lanseringen av Plejmo ska vi erbjuda konsumenter Sveriges bästa filmtjänst, säger Ulrika Lindwall, vd på Plejmo.

För Headwebs eller Film2homes befintliga kunder innebär inte förvärvet någon förändring utan de kommer i fortsättningen kunna njuta av ett ännu bredare utbud av prisvärd film genom Plejmo.

– Plejmo ska ha de nyaste filmerna direkt när de släpps digitalt och samtidigt erbjuda marknadens största utbud av film. Dessutom kommer det att finnas gratisfilmer samt filmer prissatta från 3 SEK och uppåt. Vår dynamiska prissättning ska utmana prenumerationstjänsterna inom streaming, säger Ulrika Lindwall, vd på Plejmo.

Plejmo

• Plejmo erbjuder Sveriges största utbud film - båda nya och äldre filmer. Filmtjänsten ska ha filmer tillgängliga så fort de släpps digitalt.

• Plejmo ändrar priset beroende på popularitet. Tjänsten kommer även erbjuda gratisfilmer så att konsumenter alltid har något att se på Plejmo.

• Plejmo är plattformsoberoende och kommer finnas tillgänglig i mobiler, surfplattor, smarta tv-apparater och datorer.

• Plejmo gör det enklare att se på film. Genom bättre sökmotorer, ett bredare filmutbud med mer nischat innehåll och relevantare tipsfunktioner för filmer.

• Plejmo har ett offlineläge så att konsumenter kan ta hem filmer och njuta av dem när de befinner sig på resa eller när de inte har tillgång till wifi eller 4G.

För mer information vänligen kontakta:
Ulrika Lindwall, vd Plejmo
ulrika@plejmo.coma