film2home tar upp kampen med Melodifestivalen

Under sex lördagar, med start nu på lördag, 4 februari, går den svenska melodifestivalen av stapeln. Filmtjänsten film2home.se kontrar med ett speciellt schlageryra-erbjudande dessa lördagar, med film för bara 19 kr.

I vårt nordiska klimat är februari och mars är en slaskig transportsträcka mot vår. Många söker nöjen och underhållning inom hemmets väggar. För många blir video-on-demand-tjänster som film2home lösningen för mysiga kvällar hemma i soffan.

- Vi känner oss lite bortglömda under de lördagar då SVT sänder Melodifestivalen, säger Josefine Envall, affärsansvarig för film2home. Därför sänker vi priset till 19 kr på ett högaktuellt urval hyrfilmer på film2home.se dessa lördagar.

Bra film för halva priset

Priset erbjuds alla medlemmar på film2home.se och de utvalda titlarna hittar man på film2home.se/schlageryra. Bland de tillfälligt prissänkta titlarna märks storfilmer som X-men First Class, Black Swan, Möte i Toscana, Gullivers Resor och Så Jävla Metal. I år utspelar sig Melodifestivalen – och film2home:s parallella priskampanj – lördagarna 4 februari, 11 februari, 18 februari, 25 februari, 3 mars och 10 mars.

Melodifestivalen har – sedan en tynande tillvaro under 90-talet – utvecklats till en populär nöjeshändelse med mycket stor TV-publik i Sverige.

- Visst är det en gigant vi försöker utmana här, medger Paula Eklund, PR-ansvarig på film2home. Men vi vill rikta ett attraktivt erbjudande till alla som inte är så intresserade av denna musiktävling. Dessutom har du kvar din film på kontot i 24 timmar, ifall du trots allt skulle ändra dig och vilja smygkika lite på festivalen.

film2home är Nordens enda tjänst för att köpa eller hyra film i butik och på nätet. I 800 svenska butiker och på film2home.se, kan du välja bland tusentals filmer, direkt över internet eller på DVD och Blu-Ray.

Utöver webbtjänsten film2home.se och i butiker runt om i Sverige, erbjuder film2home även film via mobil, SmartTV och IPTV. film2home strävar efter en bättre tillgänglighet och goda filmupplevelser.

film2home finns i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Vi erbjuder film från de globala filmjättarna samt från en mängd mindre filmbolag i och utanför Norden.

Läs mer på www.film2home.se