Plejmo lanserar stöd för Chromecast.

Nu lirar filmtjänsten Plejmo med Google Chromecast vilket innebär att alla som har en Chromecast enkelt kan streama film från datorn till Tv:n. Allt som behövs är en uppdaterad applikation och att man loggar in på tjänsten via en dator.

Chromecast är en medieströmningsenhet som kostar ca 300 kronor i butik och är mycket lätt att ansluta genom att installera den i HDMI-uttaget. Med Chromecast kommer användaren att kunna streama film direkt till Tv:n utan att behöva ansluta Tv:n till datorn.

Många av Plejmos kunder har efterfrågat Chromecast stödet så vi har jobbat extra hårt för att kunna lansera det idag. Den första versionen fungerar just nu bara i vår webbspelare. Men inom kort kommer funktionen även att finnas i våra appar för iPad, iPhone och Android. Den nya funktionaliteten är givetvis helt gratis.

Mer information om Google Chromecast https://www.google.com/intl/sv_se/chrome/devices/chromecast/index.html?utm_source=chromecast.com

Vi är smarta, modiga och snabba i vändningarna. Vi vågar bryta ny mark men också att byta väg. Digitalt beteende är i ständig rörelse, vad som var sant igår behöver inte vara sant imorgon. Mönstren bryts och nya uppstår. Vi vet att det finns en stor möjlighet att skapa nya mönster och beteenden. Vi håller på att skapa något mer än bara en bättre och skönare filmtjänst, vi försöker att förändra filmbranschen till det bättre, för att vi också älskar film. Och det börjar alltid med teamet. Digitala kommunikations-ess, eldsjälar, filmnördar och hackers. Det är vi. Vi är Plejmo.